elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Cinema Jove i el Cefire Artisticoexpressiu celebren les jornades formatives ‘Cinemaula Festivals’

Cinema Jove i el Cefire Artisticoexpressiu celebren les jornades formatives ‘Cinemaula Festivals’
  • Les jornades estan organitzades conjuntament per l’IVC i el Cefire Artisticoexpressiu amb el suport del Cefire de València

  • 30 professors de Secundària i Batxillerat han participat durant dos dies en aquestes jornades a la sala 7 de l’Edifici Rialto

Cinema Jove-Festival Internacional de València i el Cefire Artisticoexpressiu, amb el suport del Cefire de València, han organitzat les jornades formatives ‘Cinemaula Festivals’. Aquestes jornades de caràcter presencial s’han celebrat el 24 i 25 de gener a la sala 7 de l’Edifici Rialto amb la participació de 30 professores i professors de Secundària i Batxillerat.

El propòsit fonamental d’aquestes jornades ha sigut apropar el món educatiu valencià a les diferents activitats cinematogràfiques i didàctiques que desenvolupa el festival Cinema Jove des dels seus inicis, així com donar a conéixer les iniciatives formatives creades pel festival en els últims anys. Les jornades també han tingut la finalitat de conscienciar el professorat sobre la importància de l’alfabetització mediàtica a l’aula amb el cinema com a base.

Les jornades s’han obert amb la conferència ‘El cinema com a motor de l’alfabetització mediàtica’ a càrrec de Ramon Breu, escriptor i professor de Secundària que va crear el portal educatiu Cinescola el 2004 i l’Enciclopèdia Digital d’Educació en Comunicació el 2009.

El director de Cinema Jove, Carlos Madrid, ha contat als assistents l’ideari i els objectius del festival, així com les diverses seccions competitives i les activitats formatives que es desenvolupen no sols durant la celebració del festival, sinó també al llarg de l’any.

La coordinadora de la Trobada Audiovisual de Joves, Teresa Aguilar, ha parlat de la història i el funcionament d’aquest espai formatiu del festival en el qual els xiquets, les xiquetes i els joves fins a 22 anys es familiaritzen amb el llenguatge audiovisual. També ha contat com el professorat dels instituts de tot l’Estat es reuneix al voltant d’aquestes trobades, estimulat pel fet de trobar les eines adequades per a dur l’experiència audiovisual al terreny docent.

Per la seua banda, la cineasta Begoña Soler ha explicat el funcionament i la finalitat de la residència de la Trobada Audiovisuals de Joves. Es tracta d’una iniciativa que ja fa tres anys que es du a terme i que reforça encara més el vincle del festival amb l’educació cinematogràfica dels joves. Aquesta iniciativa està adreçada a l’alumnat universitari i de centres formatius.

En la residència els participants aprenen a treballar les diferents etapes en la creació d’un curtmetratge, des de les primeres fases creatives fins a les relacionades amb la indústria. En la tercera convocatòria de la residència, els alumnes van comptar amb l’orientació com a mentors dels cineastes Gabi Ochoa, Emili Martí i Begoña Soler.

La primera jornada de Cinemaula Festivals va finalitzar amb una taula redona en la qual els professors Maria Pilar Veiga Pérez i Benjamin Garzón Garcia han parlat de les seues experiències professionals dins de les trobades audiovisuals de joves.

Les ponències i la taula redona van estar acompanyades per les projeccions de curtmetratges participants en la Trobada Audiovisual de Joves.

Tallers audiovisuals

La segona jornada va estar dedicada a la formació pràctica. El cineasta Gabi Ochoa va impartir el taller ‘El rodatge a l’aula’, en què va explicar quines són les eines necessàries perquè els alumnes puguen crear una història audiovisual a l’aula amb l’ajuda dels seus professors. També va contar com funciona la planificació i la distribució dels rols d’un rodatge.

Per la seua banda, l’animador Emilio Martí va impartir el taller ‘L’animació a l’aula’, en el qual va explicar com narrar una història amb animació ‘stop motion’ i dibuix animat. També va parlar del maneig d’eines TIC accessibles, els processos de producció professionals i les diferents maneres d’adaptar la producció i els rodatges d’animació al currículum escolar.

Pujar