La Consellera d'Indústria es compromet a simplificar la burocràcia per impulsar el desenvolupament industrial a Sant Vicent del Raspeig
L’alcalde, així com la regidora d’Indústria i Desenvolupament, s’han reunit amb la consellera a l’Ajuntament per tractar assumptes d’interés per a la localitat
Aquest divendres ha tingut lloc la visita de la consellera d’Indústria, Innovació i Comerç, Marián Cano, a la localitat de Sant Vicent del Raspeig. Tant l’alcalde com la regidora d’Indústria, Lourdes Galiana, a més d’altres edils, han rebut la consellera a l’Ajuntament, on han pogut parlar sobre temes importants per al municipi.
En la reunió han mostrat a Cano allò que s’està duent a terme en la localitat, com ara el creixement del sòl industrial, la millora dels polígons industrials, la subvenció de l’IVACE, la constitució de l’EGM (Entitat de Gestió i Modernització), que podria aprovar-se pròximament una vegada es ratifique, i un projecte molt important com és l’economia circular. Per a l’alcalde, José Rafael Pascual Llopis, “ha sigut una visita molt profitosa perquè a partir d’ara segur que tindrem una major col·laboració; crec que és imprescindible entre les administracions, tant la local com l’autonòmica”.
Per part seua, la consellera ha felicitat l’Ajuntament per tots els projectes que estan desenvolupant, però ha destacat sobretot el tema del sòl industrial, ja que, com bé assenyala Cano, “som coneixedors de les necessitats de les empreses de continuar creixent i, per tant, que puguen tindre un sòl en condicions. Sens dubte, el projecte que es planteja a Sant Vicent és molt interessant i dialogarem amb la Conselleria d’Infraestructures per donar-li l’impuls necessari”.
No obstant això, el tema del sòl està un poc parat, atés que l’Ajuntament va sol·licitar la informació ambiental al gener i encara estan pendents d’una resposta. Per això, una altra de les coses que ha assenyalat la consellera és la necessitat d’agilitzar estos tràmits: “Ja ens hem assegut amb la Conselleria d’Infraestructures, hem constituït una taula de sòl industrial en què treballar amb un focus clar, que és la simplificació. Sens dubte, la nostra llei és molt garantista, però no podem treballar amb temps del segle XX quan estem parlant del segle XXI”.
Finalment, ha tingut lloc una reunió al Centre Polifuncional d’Empreses, amb la directiva de l’AEPI (Associació d’Empresaris de Polígons Industrials), on han pogut tractar temes de gran rellevància per al sector. D’aquesta manera, s’ha pogut traslladar a Marián Cano tots els assumptes importants relacionats amb la indústria que tenen lloc en esta ciutat, amb la qual s’espera tindre una relació més estreta i continuar treballant colze a colze.