elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

L’IVAM acomiada l’exposició ‘Temps Convulsos’

L’IVAM acomiada l’exposició ‘Temps Convulsos’
  • La mostra ha commemorat el 30é aniversari del museu valencià

MÉS FOTOS
L’IVAM acomiada l’exposició ‘Temps Convulsos’ - (foto 2)
L’IVAM acomiada l’exposició ‘Temps Convulsos’ - (foto 3)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) clausura diumenge que ve 24 de maig l’exposició ‘Temps Convulsos. Històries i microhistòries en la col·lecció de l’IVAM’, una relectura dels fons del museu a través d’una selecció de 375 obres de 125 artistes com Eduardo Arroyo, Robert Rauschenberg, Bruce Nauman, Martha Rosler, Equipo Crónica, James Rosenquist, Jasper Johns, Claes Oldenburg, Richard Prince, John Baldessari, Gillian Wearing, Cindy Sherman, Annette Messager, Esther Ferrer, Pepe Espaliú, Claude Cahun, Mona Hatoum o Yto Barrada, entre altres.

La mostra, comissariada per M. Jesús Folch, Sergio Rubira —també subdirector de Col·lecció i Exposicions del centre— i el mateix director de l’IVAM, José Miguel G. Cortés, va ser inaugurada el 18 de febrer del 2019 pel president de la Generalitat, Ximo Puig, la vicepresidenta Mónica Oltra i el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, per tal de començar les celebracions amb motiu del 30é aniversari de l’IVAM.

Després de més d’un any d’exhibició, s’acomiaden del museu valencià les històries i microhistòries d’uns temps convulsos que mostren la relació crítica de l’art amb moments històrics clau des de 1930: dues guerres mundials, la Guerra Civil Espanyola, la industrialització, la societat dels mitjans de comunicació de masses, el feminisme, la teoria del gènere, la geopolítica, les migracions o els populismes.

Una gran escultura, ‘Prometheus’, de Jacques Lipchitz, metàfora del poder creador de l’artista i de la llibertat espiritual davant d’imposicions externes, dona la benvinguda al visitant a la mostra. Violència i poder, mons ocults, Duchamp i el món dels objectes, el qüestionament de les imatges, els cossos dissidents i les perifèries urbanes són les àrees temàtiques contingudes en el trajecte expositiu. Trajecte que acaba amb una peça de Rogelio López Cuenca sobre els nous murs que s’alcen ara en ple segle XXI, trenta anys després que es derrocara el de Berlín.

Després del desmuntatge de l’exposició, les galeries 3 i 4 acolliran pròximament la mostra ‘¿Cuál es nuestro hogar?’, una col·laboració de l’IVAM i el Museu Nacional de les Arts del Segle XXI (Maxxi) de Roma amb 15 instal·lacions de gran format procedents de la col·lecció del museu italià.

Pujar