elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Moisès Gil presenta al Museu de la ciutat de Benicarló (Mucbe) l’exposició titulada Topologies de l’espai escultòric

Moisès Gil presenta al Museu de la ciutat de Benicarló (Mucbe) l’exposició titulada Topologies de l’espai escultòric
    MÉS FOTOS
    Moisès Gil presenta al Museu de la ciutat de Benicarló (Mucbe) l’exposició titulada Topologies de l’espai escultòric - (foto 2)
    Moisès Gil presenta al Museu de la ciutat de Benicarló (Mucbe) l’exposició titulada Topologies de l’espai escultòric - (foto 3)
    Moisès Gil presenta al Museu de la ciutat de Benicarló (Mucbe) l’exposició titulada Topologies de l’espai escultòric - (foto 4)
    Moisès Gil presenta al Museu de la ciutat de Benicarló (Mucbe) l’exposició titulada Topologies de l’espai escultòric - (foto 5)

    S’ha realitzat una mostra adequada al context museístic que allotja l’exposició, essent tota l’obra realitzada ex-professo per a aquest esdeveniment. En aquestes peces, on predominen les instal·lacions es pretén, des dels paràmetres conceptuals que dominen l’afer escultòric, com és el compromís social i la complicitat amb l’espectador, posant de manifest les metàfores i prosopopeies ocultes, actituds dels éssers humans davant esdeveniments i actes que les societats contemporànies ens ofereixen arreu dels nostres dies —esdevenirs socioeconòmics i socioculturals—, que sota el nostre criteri, ens sorprenen, tant siga per a bé o per a mal; oferir un punt d’inflexió entre espectador i obra, així com ara entre obra i vida.

    Topologies de l’espai escultòric pretén que cada disposició espacial o instal·lació propose un espai de discussió; un entorn de diàleg i un context per a l’enteniment on es puga alçar la veu de la desraó contextual d’una societat post-digital. Es proposen temes on l’actor principal és l’espectador, que es converteix en part integral de l’escultura, és ell qui aporta la conceptualització i manifestació intel·lectual del treball exposat. Sense deixar de banda les intencions semàntiques primerenques de l’obra que, respecte de la seva forma, passa a la representació figurativa més patent que en ocasions anteriors, sense deixar de tenir com a eix conceptual l’expressionisme, essent de major mesura i grans en intenció comunicativa i dialèctica, fent, alhora, que l’espectador siga una escultura més

    Breu biografia de l’artista

    Cocentaina, 1963

    Catedràtic d’Escultura de la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de la Universitat Politècnica de València amb experiència docent anterior en Escoles d’Art com la d’Osca o Oriola.

    La seva trajectòria artística és extensa, ha realitzat diversos comissariats d’exposicions, crítiques d’art i assessorament cultural en entitats públiques i privades. La seva obra es pot veure a museus d’Espanya, Alemanya o Estats Units, ha rebut 18 premis d’escultura internacionals i d’altres d’àmbit nacional. Pel que fa a exposicions, ha realitzat un centenar d’exposicions individuals tant a ciutats espanyoles com d’estrangeres, exposicions col·lectives han dut la seva obra arreu del món en més de dues-centes mostres.

    Pujar