elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Photoalicante porta al MUA les exposicions ‘Senescence’ de J. Tomás López i ‘The Darkness of Light’ de Jeff Larson

Photoalicante porta al MUA les exposicions ‘Senescence’ de J. Tomás López i ‘The Darkness of Light’ de Jeff Larson

    El Festival Internacional de Fotografia (Photoalicante) celebra la desena edició al MUA amb les exposicions «Senescence» i «The Darkness of Light», dels fotògrafs J. Tomás López i Jeff Larson. Les dues mostres s’inauguraran el pròxim dimarts 14 de març, a les 19 hores, a la Sala Polivalent del MUA. Com a acte previ a la inauguració, J. Tomás López impartirà una conferència a les 18 hores.

    J.Tomás López és catedràtic i ex director del Departament d’Art i Història d’Art en la Universitat de Miami. Ha participat en més de quatre-centes exposicions col·lectives i quaranta exposicions individuals. En aquesta ocasió, López presenta en el MUA l’exposició «Senescence» [Senescència], un terme que descriu com les cèl·lules i els teixits naturals es deterioren. El fotògraf cerca aquest procés en les flors marcides, en tota la seua bellesa, per a centrar-se en la composició, l’estructura i la textura de la paleta de colors. Les imatges funcionen com a memento mori que ens recorda la mateixa mortalitat. La inspiració per a aquest projecte, com comenta l’autor, ve de dos fotògrafs: d’una banda, les cianotípies d’Anna Atkins, que va crear una forma aplanada, però molt precisa de la flor o planta, un procés fotogràfic que capturava sense interpretació una planta moribunda. I, d’altra banda, el treball acolorit i tridimensional del fotògraf Irving Penn, arreplegat en el llibre Flores de 1980.

    Per part seua, Jeff Larson és fotògraf, artista i docent. Viu i treballa en el sud de Florida i, actualment, ensenya com a professor titular en la Universitat de Miami. El seu treball explora la idea d’objectes quotidians com a fonts d’art. En The Darkness of Light, parla de la llum com a símbol de vida i florida, de la foscor associada al caos i la mort, i de com les dues poden existir en harmonia. Dos conceptes que Larson utilitza en les fotografies i que serveixen com a reacció a les polítiques d’aïllament dels últims anys per la pandèmia del coronavirus. En observar situacions d’il·luminació d’un alt contrast dins dels seus espais personals propis, captura moments de llum dins d’aquestes àrees per a alliberar la ment dels confins de la quarantena i l’aclaparadora sensació de temor a estar aïllat dels altres. Jugant amb la composició en les imatges, aconsegueix portar alguna cosa semblant a la normalitat del seu ésser.

    Pujar