elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Finalitza MANGA i resulten guanyadors els equips Strong Ties, D'Straperlo SL i BIG FIVE en la Universitat d'Alacant

Finalitza MANGA i resulten guanyadors els equips Strong Ties, D'Straperlo SL i BIG FIVE en la Universitat d'Alacant
  • L’onzena edició del Joc de Simulació Empresarial Management Game ofereix l’oportunitat de completar la formació pràctica dels estudiants

  • Ampliada la convocatòria a tots els graus i postgraus de la Facultat, deu equips han “jugat” creant les seues estratègies empresarials

MANGA: Management Game, és un joc de simulació empresarial que, en paraules de Raúl Ruiz Callado, degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d’Alacant, té la funció de «generar el teu propi lloc de treball». Per aquest motiu, en aquesta onzena edició els organitzadors han ampliat la convocatòria a estudiants matriculats durant el curs acadèmic 2020-21 en algun grau o postgrau de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d’Alacant, tots sense excepció.

Finalitzada l’onzena edició del Joc de Simulació Empresarial Management Game (MANGA) han resultat guanyadors els equips Strong Ties, amb Malú Vázquez Román, Alberto Valverde Aguado, Irene González Durán, Lucia Riera Alonso i Carmen Sala González, en la primera posició; amb el segon lloc l’equip denominat D’Straperlo SL, compost pels estudiants Daniel García Gómez, Pablo Jiménez Pol, Anaïs Alba van der Zande Kotte, Rafael Suárez Hurtado i Claudia Tarín Baldó; i en el tercer lloc, l’equip BIG FIVE, amb Javier Pagés Agulló, Luis Ivorra Recuenco, Ivan Blasco Verdú, Victor Artola Quereda i Juan Montesinos García. Els resultats i equips guanyadors es comunicaven ahir, 30 de març.

MANGA ha sigut coordinat i dirigit pels professors Ricardo Sellers Rubio i Encarnación Manresa Marhuenda, i gestionat pels professors i el degà de la Facultat, Raúl Ruiz Callado, com a comitè organitzador.

En la convocatòria actual s’ha fet alguna modificació perquè hi puguen participar estudiants de qualsevol grau o postgrau de la facultat, inclosos els del doble grau de Dret + ADE. «Ens agrada que hi haja equips multidisciplinaris, que la cultura emprenedora vaja calant en els estudiants», ha declarat Raúl Ruiz Callado. Aquesta ampliació està justificada perquè aquest joc té la funció de «generar el teu propi lloc de treball», assegura el degà, que s’enorgulleix de tenir estudiants molt creatius en tots els estudis de ciències socials.

Deu equips, el número màxim permès per a aquest joc de simulació empresarial, han competit des del 9 de març, data de començament de la competició. Un concurs que permet a l’alumnat completar la formació pràctica en direcció empresarial, exercitant les habilitats més demanades: treball en equip, facultat d’anàlisi, creativitat, gestió del temps, visió estratègica en la presa de solucions, lideratge, etc., prenent consciència de les circumstàncies reals que es trobarà en la seua futura activitat empresarial.

Cada equip podia estar format entre tres persones i un màxim de cinc, amb un representant nomenat que ha actuat com a interlocutor amb el comitè organitzador.

El joc s’ha desenvolupat entre el 9 i el 28 de març de 2021. Al començament del joc. tots els equips participants entraven en el mercat amb un balanç de situació de partida idèntic. A partir d’ací, cada equip establia la seua estratègia empresarial i, en funció d’aquesta, han pres quatre grups de decisions de gestió amb l’objectiu d’obtenir el benefici més elevat possible. Stron Ties s’ha resultat guanyador per haver obtingut el benefici acumulat més alt al final del joc, tal com estableixen les bases. Els participants han disposat d’un sistema de tutories durant l’execució de la competició per a resoldre els dubtes que els han anat sorgint durant el desenvolupament del joc. Els beneficis obtinguts com a conseqüència de les decisions preses per cadascun dels grups, que han anat introduint en la pàgina web del joc, així com el rànquing global dels grups, es comunicaven als representants de cada grup abans de les 24 hores següents a la presa de cada decisió.

Pujar