Castellano

‘El Fil’ de Jarr a la Sala d’Exposicions d'Algemesí

‘El Fil’ de Jarr a la Sala d’Exposicions d'Algemesí
  • L'artista presenta a la seua ciutat natal la seua visió de la pintura més radical i autèntica

MÉS FOTOS
‘El Fil’ de Jarr a la Sala d’Exposicions d'Algemesí - (foto 2)
‘El Fil’ de Jarr a la Sala d’Exposicions d'Algemesí - (foto 3)
‘El Fil’ de Jarr a la Sala d’Exposicions d'Algemesí - (foto 4)

La Sala d’Exposicions Municipal d’Algemesí presenta la nova sèrie d'obres de JARR, realitzades durant el període 2018-2020, en les quals transgredeix el concepte de pintura tradicional per a cosir a partir fils de pigment negre, ferides, teixits, colors i textures. El resultat són peces de volums blans que evolucionen del color cap a l'essencialitat del blanc i negre en formes geomètriques.

Com assenyala el regidor de Cultura, Pere Blanco, “Jarr torna a casa i a una Sala en la qual va començar la seua marxa en 1999, quan estava en la primera planta de la Biblioteca Pública, traçant una trajectòria paral·lela al compromís d'Algemesí per l'art contemporani”.

El fil és el protagonista absolut d'aquesta exposició en la qual cosir i pintar formen una aliança i són al mateix temps mitjà, tècnica i concepte mateix. Així ho assenyala el comissari de l'exposició, Àlex Villar, que situa aquestes obres en “una abstracció excèntrica que es torna còsmica, confiant en les forces essencials de l'univers, que es concreten en la matèria per mitjà de la geometria, la proporció i el número… Una funció mediadora que constata la tensió latent en les forces del cosmos… i ens uneix a una passió galàctica i cosida per l'art.’’ Amb elles ens parla de les connexions, tensions, contradiccions, i replantejaments de qüestions vitals després de la COVID-19.

En paraules del crític d'art Martí Domínguez per al catàleg: ‘’En ‘El Fil’, JARR investiga tota la potencialitat del llenç, i treballa amb un manoll de fils pintats, apedaçaments, creant una teranyina extraordinària. Fils que naixen del mateix llenç o que estan cosits, traslladant a l'obra la seua habilitat en el camp de la costura. Uns efectes que JARR ja havia experimentat en altres obres precedents però que en ‘El Fil’ porta a la seua màxima expressió plàstica.’’

Pujar