Aldaia batrà el rècord amb la mascletà més gran de la història
El Cinturó Verd d’Aldaia serà l’escenari de la mascletà més gran de la història. Els Clavaris del Crist 2025, de la mà de Pirotècnia Mediterráneo, han organitzat el llançament de 1.310 quilos de pólvora per al pròxim 6 d’agost a partir de les 14.30 h amb motiu del 225é aniversari de l’advocació al Santíssim Crist dels Necessitats.
En la roda de premsa prèvia a l’històric esdeveniment, Antonio García Juan, gerent de Pirotècnia Mediterráneo, ha explicat que la del 6 d’agost serà “una mascletà tradicional valenciana però amb molt més ritme i potència”. Hi haurà 11.400 trons d’avís, 5 principis terrestres, altres tants d’aeris, un terratrémol de 3 quilòmetres i un tancament hermètic per a finalitzar.
Pràcticament es sextuplicarà el límit de quilos de pólvora permesa en una mascletà de l’Ajuntament de València i tindrà una duració d’uns 12 minuts. García ha expressat que gràcies a l’amplitud del Cinturó Verd “es veuran coses que, per normativa, en la majoria d’espais no es permeten”. El muntatge durarà tres dies i cridarà l’atenció per si mateix en tractar-se d’una infraestructura d’un calibre “que mai s’ha fet i que possiblement mai es torne a fer”, comenta el gerent de Pirotècnia Mediterráneo.
Per la seua banda, Jorge Escarpa, Clavari major 2025, ha manifestat que espera que “milers de persones” gaudisquen de l’espectacle al Cinturó Verd. Hi ha “revol” a nivell estatal amb la notícia i fins i tot diferents grups d’estrangers de països amb tradició pirotècnica com Alemanya o els Països Baixos que no s’ho voldran perdre.
Pel que fa a la seguretat, Escarpa ha explicat que les mesures seran més restrictives del que és habitual, amb 2 perímetres diferenciats i nombrosos reforços de seguretat privada, Guàrdia Civil i policia local. En qualsevol cas, no hi haurà contratemps sempre que es guarden les distàncies i es respecten les mesures corresponents.
També ha recomanat acudir amb temps al recinte per tal de poder distribuir-se amb eficàcia. Ha afegit que no hi hauria d’haver problemes amb les eixides atés l’enorme espai que hi ha al Cinturó Verd i el desplegament de seguretat i ordre preparat.
Fins fa poc, el rècord l’ostentava la mascletà de Mislata, on al març es dispararen 501 quilos de pólvora en un espectacle sense precedents en el seu moment. No obstant això, la cita d’Aldaia no sols ha superat eixa xifra, sinó que es consagra ara com la més potent mai celebrada a la Comunitat Valenciana.