elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Vila-real convoca a més de 1.200 alumnes de tota Espanya en la primera competició nacional de robòtica virtual

Vila-real convoca a més de 1.200 alumnes de tota Espanya en la primera competició nacional de robòtica virtual
  • El concurs, promogut per la Regidoria d'Educació, se celebrarà aquest dissabte, amb 280 equips inscrits per a la programació a distància de robots

La Biblioteca Universitària del Coneixement (BUC) serà aquest dissabte el centre logístic de la Competició Nacional Amazon Challenge, en la qual més de 1.200 menors de tota la geografia espanyola competiran programant. La primera competició nacional de robòtica virtual està promoguda per la Regidoria d'Educació, que ha aconseguit implicar uns 200 escolars de la ciutat en una activitat d'innovació educativa amb 280 equips inscrits de tot l'Estat.

“Portem ja diversos mesos treballant amb els centres docents en un projecte que ha triplicat les seues expectatives, amb més de 1.200 xiquets i xiquetes de tota Espanya convocats aquest dissabte a demostrar les seues habilitats en la programació de robots virtuals”, assenyala la regidora d'Educació, Aida Beteta, qui destaca el valor de l'activitat en el marc de dues de les marques en les quals treballa Vila-real, Ciutat Educadora i Ciutat de la Ciència i la Innovació. Els participants programaran des dels seus respectius municipis els robots virtuals a través de la plataforma virtual CoderZ, emprant una rèplica del robot Hèrcules en un entorn en tres dimensions que recrea un centre logístic real de Amazon. En aquest innovador entorn educatiu, els escolars hauran de programar el seu robot perquè supere una sèrie de missions i reptes, esforçant-se per aconseguir les millors puntuacions a contrarellotge. Els col·legis participants procedeixen de diferents llocs d'Espanya com Tenerife, Ceuta, Palma, Madrid, Albacete, a més dels centres de Vila-real.

“El nostre objectiu en plantejar aquest projecte, que pivota sobre el concepte de la gamificació com a metodologia d'aprenentatge, és promoure que els xiquets i xiquetes aprenguen a programar un robot de manera lúdica i divertida, desenvolupant habilitats lligades a la robòtica, la programació, la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques, promovent en xiquets i xiquetes habilitats valuoses per al futur i desenvolupant habilitats per a la vida com el pensament computacional, la creativitat, el pensament crític i la resolució de problemes”, detalla Beteta. La regidora ha volgut felicitar i agrair a l'equip de Robòtica Virtual l'esforç realitzat per a l'organització de les activitats formatives i la competició.

Després de diverses setmanes de formació i pràctica, dissabte passat va tenir lloc un primer simulacre de la competició, en el qual docents i participants van poder posar a punt els seus equips tècnics per a la gran final, que se celebrarà aquest pròxim dissabte, 29 de maig. En la cita, els alumnes posaran a prova tot l'aprés i hauran de demostrar les destreses i habilitats que han desenvolupat en aquesta experiència.

Pujar