Comença el compte enrere per a la divuitena edició de Lions, l’esdeveniment de ball més esperat de Sant Vicent del Raspeig
La primera setmana d’agost tindrà lloc este esdeveniment en què hi haurà ballarins de diferents països
La divuitena edició de Lions començarà el 31 de juliol a la plaça d’Espanya de Sant Vicent del Raspeig i finalitzarà el 3 d’agost per tot lo alt. Este esdeveniment reuneix centenars de ballarins de nombrosos països com Nova Zelanda, França, Itàlia, entre altres. D’esta manera, es convertix en l’esdeveniment de l’estiu, ja que “venen els millors ballarins de tot el panorama internacional”, ressalta el regidor d’Esports, Ricardo Bernabeu.
Per a tota la gent que vinga de fora, enguany s’habilitarà la residència Mi Campus, perquè s’hi puguen allotjar i així tot siga més accessible i fàcil. Així mateix, el dissabte dia dos es faran en este mateix lloc uns reconeixements tant a persones com a entitats que han treballat per i per a Sant Vicent i Alacant.
Durant els quatre dies de programació hi haurà un munt d’activitats com classes de ball o exhibicions, en què qualsevol persona serà benvinguda, ja que “no sols els especialistes del ball o els amants del ball a nivell professional podien participar, sinó que qualsevol ciutadà de Sant Vicent a qui li agradara el ball podia estar amb nosaltres”, comenta Gaspar Campillo, un dels organitzadors de Lions. A més, “hi haurà una novetat per a un esportista molt reconegut de Sant Vicent”, explica Campillo, la identitat del qual no es vol desvelar per a mantindre el misteri i animar la gent a vindre a vore-ho.
A més, cal destacar que, encara que vinguen molts ballarins internacionals, també hi haurà espai per a les acadèmies de ball de la província d’Alacant i, per tant, de Sant Vicent, com ara Royal Dance o María Torres. Tanmateix, “més de 1.500 persones de fora de la província d’Alacant estaran amb nosaltres durant quatre dies”, confirma Gaspar. No obstant això, demanen que hi haja una major repercussió a nivell estatal perquè qualsevol persona conega esta gran celebració i cada any s’hi apunte més gent.
A diferència d’altres trobades de ball, este es caracteritza per ser un “esdeveniment mundial, l’únic a nivell multidisciplinari que uneix tots els estils de ball”, assenyala Gregory Campillo, un altre dels organitzadors de Lions. Per això, com bé diu Ricardo Bernabeu: “Vindran els millors ballarins del món, estaran a Sant Vicent, conviuran amb nosaltres, gaudiran de la nostra hostaleria, dels nostres allotjaments, i crec que serà una gran oportunitat per a Sant Vicent”.
Per este motiu, des de l’Ajuntament de Sant Vicent es convida qualsevol persona a acostar-s’hi i gaudir, ja que esta localitat s’ha convertit en la capital del ball, un lloc on cada any la gent s’ho passa bé, es diverteix i, sobretot, viu intensament la passió per la dansa.