València consolida la Casa del Voluntariat com a espai de referència “per a una València més solidària, cohesionada i compromesa”
Marta Torrado ha firmat hui un nou acord amb la Plataforma del Voluntariat CV que garantix la continuïtat la Casa del Voluntariat, “un projecte estratègic per a la participació ciutadana i l'acció comunitària”
La regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, i el president de la Plataforma del Voluntariat de la Comunitat Valenciana, Miguel Ramón Salvador, han firmat este dimecres el nou conveni de col·laboració per a la gestió de la Casa del Voluntariat de València. D'esta manera, es consolida un projecte que, des de que va ser inaugurat a l'abril de 2024, s'ha convertit en un recurs municipal de referència per a l'impuls del voluntariat, la participació ciutadana i l'acció comunitària.
El nou conveni, amb una vigència inicial d'un any, prorrogable per una anualitat addicional, preveu una aportació econòmica anual de 100.000 euros per part de l'Ajuntament, la qual cosa reafirma el compromís del consistori amb un projecte “que ha demostrat capacitat per a enfortir el teixit associatiu, generar aliances entre entitats socials i acostar el voluntariat a la ciutadania”, en paraules de Marta Torrado.
La regidora de Servicis Socials ha assegurat que la Casa del Voluntariat “ha demostrat que la col·laboració entre l'administració i les entitats socials genera resultats reals per a la ciutadania. Amb este nou conveni garantim la continuïtat d'un projecte que enfortix el voluntariat, impulsa la participació ciutadana i contribuïx a construir una València més solidària, cohesionada i compromesa”, ha subratllat.
La firma d'este acord dona continuïtat al conveni subscrit al novembre de 2023, que va permetre la creació de la Casa del Voluntariat i l’obertura el 16 d'abril de l'any següent. Des de llavors, este recurs municipal ha evolucionat fins a convertir-se en un espai estable de trobada, formació, assessorament, innovació social i treball en xarxa, i ha posat a la disposició de les entitats socials i de la ciutadania un espai per a impulsar noves iniciatives de voluntariat, participació ciutadana i acció comunitària.
La Casa del Voluntariat va nàixer amb la vocació de convertir-se en punt de trobada per al conjunt del teixit associatiu de la ciutat i afavorir la col·laboració entre administracions públiques, entitats socials, associacions veïnals, empreses i ciutadania. Eixa voluntat s’hi veu reforçada ara amb el nou conveni, que amplia el paper com a recurs de suport a l'acció comunitària i a les polítiques municipals d'inclusió social, i que impulsa línies d'actuació orientades a l'enfortiment del teixit social, la innovació, la formació, el treball en xarxa i la participació ciutadana.
Dos anys d’impul al voluntariat i a la participació ciutadana
En tot just dos anys de funcionament, la Casa del Voluntariat ha experimentat un creixement constant, i s'ha consolidat com un espai de referència per a les entitats socials i les persones voluntàries a la ciutat. Durant l'últim exercici, s'ha fet acompanyament a un total de 351 persones interessades a incorporar-se a activitats de voluntariat, facilitant la orientació i derivació a entitats socials d'acord amb els seus interessos i disponibilitat.
Així mateix, s'ha convertit en un autèntic centre de trobada del teixit associatiu, amb 528 cessions d'espais per a reunions, formacions, jornades i activitats promogudes per les entitats socials de la ciutat, i s'ha impulsat la col·laboració i el treball en xarxa.
Entre les iniciatives més rellevants dutes a terme destaquen el I Congrés de Voluntariat de la ciutat de València (febrer de 2025), que va reunir representants d'administracions públiques, entitats socials, empreses i persones voluntàries, per a reflexionar sobre els reptes del voluntariat; així com la I Jornada de Voluntariat Juvenil (octubre de 2025), concebuda com un espai de trobada entre jóvens, entitats i professionals, per a fomentar la participació de les noves generacions i promoure el relleu generacional del voluntariat.
A més, la Casa del Voluntariat ha reforçat l’oferta de formació, assessorament especialitzat i suport tècnic a les entitats socials, mitjançant l'impuls de nous servicis dirigits a millorar la capacitat organitzativa, enfortir la captació i gestió del voluntariat i afavorir l'intercanvi d'experiències i bones pràctiques.
L'activitat feta per la Casa del Voluntariat s'ha compartit en diferents espais d'intercanvi institucional i professional per a donar a conéixer el model de col·laboració impulsat a València entre l'Ajuntament, la Plataforma del Voluntariat de la Comunitat Valenciana i les entitats socials.
L’Any Internacional de les Persones Voluntàries per al Desenvolupament Sostenible
La firma d'este conveni té a més un significat especial en coincidir amb la celebració de l'Any Internacional de les Persones Voluntàries per al Desenvolupament Sostenible, ha destacat la regidora Marta Torrado, “la qual cosa constituïx una oportunitat per a reconéixer la contribució del voluntariat a la construcció de societats més inclusives, participatives i cohesionades”, ha subratllat la delegada.
En este context, la Casa del Voluntariat afronta una nova etapa amb l'objectiu de continuar ampliant els servicis, reforçar el treball conjunt amb les entitats socials i consolidar-se com un espai de referència per a l'impuls del voluntariat i l'acció comunitària a la ciutat de València.
“La firma d'este conveni permetrà continuar consolidant la Casa del Voluntariat com un espai obert de col·laboració entre l'Administració, les entitats socials i la ciutadania, i reforça el compromís de l'Ajuntament de València amb l'impuls del voluntariat, l'acció comunitària i l'enfortiment del teixit associatiu de la ciutat”, ha conclòs la regidora Marta Torrado.












