elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

L’Ajuntament lliura els guardons als millors esportistes de València, “la millor versió de la nostra ciutat”

L’Ajuntament lliura els guardons als millors esportistes de València, “la millor versió de la nostra ciutat”

    L’alcaldessa de València, María José Catalá, acompanyada de la regidora d’Esports, Rocío Gil, i de regidors i regidores de la Corporació, ha lliurat esta vesprada al Saló de Plens els Premis al Mèrit Esportiu Ciutat de València 2025 a destacades persones, clubs i entitats que han lluït al llarg de l’any en les disciplines respectives.

    Al discurs, l’alcaldessa ha destacat que “València té la fortuna enorme de tindre esportistes, clubs, entrenadors, entitats i professionals que representen la millor versió de la nostra ciutat perquè estos guardons reconeixen les victòries, les medalles i els rècords però, per damunt de marques, celebren els valors que, de vegades les estadístiques tendeixen a opacar”.

    Per a l’alcaldessa, “l’esport no només forma campions sinó que també forma persones amb constància, sacrifici, treball en equip, disciplina i capacitat d’alçar-se després de cada caiguda i de crear la il·lusió que mai deixen de creure”.

    María José Catalá ha assegurat que “a València l’esport no és un esdeveniment concret sinó que és una forma de viure la ciutat i de viure-la amb passió”. En este sentit, Catalá ha avançat que, només a l’any 2025 s’han celebrat 114 esdeveniments esportius, més de 264.000 persones (el 31,4% de la població de la ciutat) empraren les instal·lacions esportives municipals i en només dos anys la pràctica esportiva ha crescut un 20% en la ciutat.

    A més, María José Catalá ha anunciat que l’any 2026, l’Ajuntament destinarà “38,3 milions d’euros a l’esport, el major esforç econòmic fet a esta ciutat per impulsar l’esport local i millorar la xarxa d’instal·lacions esportives de barri i també seguirà oferint activitats esportives en estiu amb la superació de les places d’anys anteriors amb l’objectiu d’arribar a 5.600 xiquets, xiquetes i joves”.

    Premis de l’Esport

    Així, el premi a l’esportista més destacat de 2025 ha estat per a l’atleta Joan Querol Serrano i ex-aequo per a les basquetbolistes Vega Gimeno Martínez i Sandra Ygueravide Viana. Pel que fa als i les esportistes amb discapacitat han estat guardonats el nadador i ciclista Ricardo Ten i l’atleta Nagore Folgado García.

    Pel que fa als clubs i equips més destacats de l’any passat, han estat premiats ex aequo el Llevant Unió Esportiva SAD i el Club Esportiu ONCE València. I quant al fet esportiu o millor resultat a nivell internacional ha estat guardonat el Club Esportiu Conqueridor.

    Per últim, la trajectòria més destacada de 2025 ha estat la de la karateca Noli García Lasierra.

    Altres àmbits relacionats amb l’esport

    En relació a d’altres àmbits relacionats amb l’esport, han estat guardonats el programa “Súper Running” de Levante Televisió i Carlos Eduardo Fernández Aroca pel reportatge periodístic “Mario Raúl Martínez, únic corredor d’ultradistància amb sordceguera al món”. L’entitat no esportiva que més ha donat suport a l’esport és el centre comercial Nuevo Centro i el premi Ciutat del Running ha estat ex aequo per a Joxe Fernández Plazaola i Vicent García San Rafael.

    Esport en edat escolar

    Els esportistes Asier Herrero Palanques, Julia Honciu Ballester, Alicia Munuera Jurado, Rafael Perales Vilanova i Ainara Martínez Blanco són alguns dels alumnes que han guanyat els Premis de l’Esport Ciutat de València en la modalitat d’esport en l’àmbit escolar. L’entrenador-tècnic més destacat és José Aguirre Cano, el club més destacat el València Club d’Halterofilia i l’entitat, associació o centre educatiu que més ha donat suport a l’esport escolar és la Comissió Esportiva del Barri de Natzaret.

    Esport popular

    L’esportista Sandra Requena Bonet, les trajectòries esportives de Paco Clarós i Carmen Martí, les associacions de veïns i veïnes de Benimaclet i l’Illa Perduda i el Club de Voleibol de Platja La Malva són les persones i entitats guardonades en l’àmbit del voluntariat esportiu.

    Promoció de l’esport

    El programa “A córrer” d’À Punt, el Club de Voleibol de Platja La Malva i Antonio Pradillo són les entitats, persones i mitjans guardonats per la promoció de l’esport al 2025.

    Per últim, el premi Pipo Arnau d’esta edició que consisteix en una beca de 500 euros, s’ha atorgat a Julia Honciu Ballester com a millor esportista en edat escolar mentre que Vicente Añó Sanz ha recollit el premi Amorós al mèrit esportiu de la ciutat.

    Pujar