elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

El cicle ‘A la llum de la lluna’ tanca la tercera edició amb Nacho Vegas

El cicle ‘A la llum de la lluna’ tanca la tercera edició amb Nacho Vegas
  • L’asturià presentarà el seu últim treball, Mundos inmóviles derrumbándose

  • DePedro, El Diluvi, Anni B Sweet i Juan Perro han completat la programació d’un cicle que ha reivindicat el patrimoni històric i la música en directe

  • Més de 3.000 persones han assistit als concerts esgotant totes les localitats

MÉS FOTOS
El cicle ‘A la llum de la lluna’ tanca la tercera edició amb Nacho Vegas - (foto 2)

El cantant Nacho Vegas posarà demà el punt final a la tercera edició del cicle de concerts ‘A la llum de la lluna’. L’actuació tindrà lloc a l’antic monestir de Sant Miquel dels Reis de València a partir de les 22:00 hores. D’aquesta manera, es tancarà una iniciativa que ha constat d’altres quatre actuacions: DePedro (6 de maig); El Diluvi (13); Anni B Sweet (20); i Juan Perro (27). L’acollida del públic ha sigut excel·lent ja que les entrades per a totes les dates es van esgotar poques hores després de sortir a la venda. El mateix va passar quan l’organització va decidir ampliar l’aforament del recinte. En total, més de 3.000 persones han assistit a aquesta proposta cultural que reivindica el patrimoni històric d’un lloc emblemàtic com és aquest recinte del segle XVI amb destacades actuacions musicals.

Un clàssic de l’escena musical que presenta nou disc

L’asturià Nacho Vegas és un clàssic de l’escena del nostre país des de principis dels anys 90. Les seues primeres experiències musicals van arribar de la mà de formacions de pop-rock amb progressions experimentals com Eliminator Jr. i Manta Ray. Tanmateix, a finals d’aquella mateixa dècada va encetar una carrera en solitari que el va apropar al terreny dels cantautors. Ell ho va fer des d’una vessant reflexiva i amb un to confessional. Així, cal ressaltar discos com Cajas de música difíciles de parar (Limbo Starr, 2003), El manifiesto desastre (Limbo Starr, 2008) o La zona sucia (Marxophone, 2011).

Actualment, l'artista de Gijón presenta el treball Mundos inmóviles derrumbándose (Oso Polita), que va veure la llum el passat mes de gener. El procés de concepció de l’àlbum va començar després dels mesos més durs de la pandèmia de la Covid-19, a principis de 2021, quan el compositor passava un moment anímic difícil. Així, va decidir abandonar la residència habitual a la seua ciutat natal i es va instal·lar en una casa situada en un penyal a la vora de la mar al poble pesquer d’Ortiguera. En aquelles circumstàncies, van sorgir deu talls que tornen a incidir en la fragilitat, la solitud i la bellesa més crua. Aquests mateixos elements han convertit Nacho Vegas en una de les veus més respectades en l’àmbit de les músiques populars tant a Espanya com a Llatinoamèrica.

Cultura a Sant Miquel dels Reis

El cicle 'A la llum de la lluna' va sorgir en 2020 com una iniciativa de la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. Un dels objectius primigenis del projecte era col·laborar en la reactivació del sector cultural, un dels més afectats per la crisi sanitària. Així mateix, el cicle ha servit per impulsar l’entorn de l’antic Monestir de Sant Miquel dels Reis i convertir l’esmentat edifici del segle XVI en un contenidor cultural més enllà de les activitats que s’organitzen com a seu de la Biblioteca Valenciana.

Com en les edicions anteriors, el cartell ha sigut dissenyat pel reconegut dibuixant Paco Roca, Premi Nacional del Còmic, que en aquesta ocasió ha volgut reflectir el canvi d’escenari, del claustre interior a la fabulosa façana de Sant Miquel dels Reis. D’altra banda, l’il·lustrador ha destacat l’ambient poètic i ancestral de la música a la llum de la lluna i la necessitat de fer nostre allò viscut capturant eixos moments especials per mitjà de les noves tecnologies.

Pujar