elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

La Diputació de València reurbanitzarà el tram de la N-III que dona accés a Utiel per l'est des de la A-3

La Diputació de València reurbanitzarà el tram de la N-III que dona accés a Utiel per l'est des de la A-3
  • Este matí, la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, junt amb l'alcalde d'Utiel, Ricardo Gabaldón, han presentat el projecte i han visitat la zona en la qual s'escometran les obres

MÉS FOTOS
La Diputació de València reurbanitzarà el tram de la N-III que dona accés a Utiel per l'est des de la A-3 - (foto 2)

La Diputació de València, a través de l'àrea de Carreteres, durà a terme la reurbanització integral de l'accés a Utiel per l'est, en el tram de la carretera N-III comprés entre la glorieta de connexió amb l'A-3, a través de l'eixida 278, i el nucli urbà del municipi.

Este matí, la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, junt amb alcalde d'Utiel, Ricardo Gabaldón, han presentat el projecte i han visitat la zona en la qual s'escometran les obres.

La Junta de Govern de la institució provincial aprovava recentment una subvenció en espècie a l'ajuntament d'Utiel valorada en 2.911.974 euros, que permetrà que la Diputació de València duga a terme la licitació i execució de les obres de millora de l'antiga carretera N-III, actualment de titularitat municipal.

Mazzorali ha explicat que "s'ha optat per esta fórmula, que ja s'ha utilitzat en altres intervencions, perquè ja comptàvem amb un projecte constructiu elaborat originalment per l'Ajuntament que ha sigut actualitzat recentment per la Diputació de València". "Iniciar un nou expedient -aclarix Mazzolari- hauria suposat retardar una actuació que és prioritària en matèria de seguretat, ja que es tracta d'una via que presenta molt trànsit de vehicles pesants i industrials, i dona accés tant a vivendes com naus industrials, tallers i gasolineres".

La diputada i vicepresidenta segona de la institució provincial subratlla a més que “este projecte no només millora la seguretat, sinó que també transforma l'accés a Utiel, dotant-lo d'una imatge renovada, accessible i adaptada a les necessitats actuals”.

En la mateixa línia s'ha pronunciat l'alcalde d'Utiel, Ricardo Gabaldón, qui s'ha mostrat molt satisfet, ja que "es fa realitat un dels principals objectius del nostre equip de govern. Amb la reurbanització de l'accés est a Utiel donem solució a un dels punts conflictius en les comunicacions per carretera que cada dia utilitzen centenars de vehicles, molts d'ells camions i furgonetes de repartiment, i a més millorarem totalment la imatge de l'entrada al nostre municipi, convertint-se en la carta de presentació dels visitants que arriben a Utiel”.

Dos vies de servici i una glorieta

Les obres, que tenen un termini previst de 10 mesos, es duran a terme en un tram d'1,2 quilòmetres de l'antiga N-III, concretament entre els punts quilomètrics 263+200 i 264+450 de la carretera.

El projecte preveu la construcció de vials a banda i banda de la carretera, amb una amplària de 4 metres, zones d'aparcament de 2,2 metres i voreres accessibles de fins a 2,5 metres. Amb estes vies laterals es busca organitzar millor el trànsit d'entrada i eixida a les parcel·les limítrofes -moltes d'elles d'ús residencial, industrial o comercial-, evitant els actuals accessos directes a la carretera principal que generen situacions de risc.

Un dels elements clau de la intervenció és la creació d'una glorieta que substituirà la intersecció existent en l'accés est a Utiel, una intersecció en corba, amb visibilitat reduïda i múltiples ramals, considerada punt conflictiu en termes de seguretat viària.

En l'àmbit del drenatge, s'actuarà sobre les rambles del Tuerto i del Oeste. Per a esta última es construirà un marc de formigó armat de 170 metres de longitud que connectarà el Camí La Lámpara amb l'obra de drenatge sota la N-III, evitant acumulacions d'aigua en episodis de pluja intensa. A més, s'ampliarà l'obra de pas en la Rambla del Tuerto i es renovaran col·lectors, cunetes i embornals en tot el tram d'actuació.

L'obra inclou també la instal·lació de nou il·luminat amb tecnologia LED; mentre que en matèria d'accessibilitat, inclourà passos per als vianants accessibles, guals adaptats, paviments antilliscants i places reservades per a persones amb mobilitat reduïda.

Pujar