elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Quan deixarà de ploure en la Comunitat Valenciana? La pregunta que tota la ciutadania es fa aquests dies

Quan deixarà de ploure en la Comunitat Valenciana? La pregunta que tota la ciutadania es fa aquests dies
  • L'episodi de pluges va començar el 8 d'octubre i continua sense donar treva

És la gran pregunta que es fan molts valencians després d’una setmana de pluges contínues que han deixat inundacions, cancel·lacions d’actes festius i registres històrics de precipitació per la DANA Alice. L’episodi va començar la nit del 8 d’octubre, just abans de la festivitat del 9 d’Octubre, i des de llavors el temps ha estat marcat per la inestabilitat i la humitat.

Hui, dilluns 13 d’octubre, la setmana ha començat amb nous ruixats i tempestes que han tornat a causar problemes en alguns punts del territori, com les inundacions registrades a Gandia. La pluja ha sigut persistent a tota la Comunitat Valenciana, especialment a la meitat sud, on el flux de llevant manté una atmosfera molt carregada d’humitat.

Quan acabaran les pluges en la Comunitat Valenciana?

Segons les previsions, la inestabilitat continuarà durant tota la setmana. Açò no vol dir que ploga tots els dies ni en tots els municipis, però el risc de precipitacions serà alt en qualsevol punt del territori. Hi haurà moments de sol, encara que combinats amb nuvolades i ruixats localment intensos. Eixa serà la tònica dels pròxims dies.

Les pluges són conseqüència d’un marcat flux de llevant i de la presència de depressions atmosfèriques a les nostres latituds, que impedixen que la nuvolositat desaparega completament. Mentrestant, els models meteorològics apunten a una possible millora del temps a partir de la setmana que ve, encara que és prompte per confirmar-ho.

En el que portem de mes, localitats com Gandia ja freguen els 400 litres acumulats, una xifra que recorda els octubres d’abans, quan les pluges tardorals eren constants i generals. De fet, octubre de 2025 s’està consolidant com un dels més plujosos dels últims anys a la Comunitat Valenciana.

Pujar