La Diputació iniciarà les obres per a millorar la seguretat en l'accés a Montserrat des de la CV-416 a principis de 2026
El projecte consta d'una nova rotonda que distribuirà de manera segura la connexió amb la CV-416 en direcció Chiva i Montroi, així com l'accés a l'avinguda Jaume I i el carrer Josep Renau en el nucli urbà
La Diputació de València ha licitat les obres per a construir una rotonda en l'accés a Montserrat des de la CV-416, una actuació reivindicada des de fa anys pel municipi per a resoldre el problema de seguretat viària existent en l'encreuament que connecta la carretera amb el nucli urbà. D'esta manera, l'àrea de Carreteres que dirigix la vicepresidenta segona, Reme Mazzolari, invertirà 565.000 euros en un projecte que preveu ordenar els accessos tant a vies transitades del poble, cas de l'avinguda Jaume I i el carrer Josep Renau, com al poliesportiu i la distribució del trànsit en direcció Chiva.
La nova rotonda disposarà de dos carrils i substituirà a l'actual intersecció entre la carretera CV-416 i el nucli urbà de Montserrat, al qual s'accedix per l'avinguda Jaume I amb perillosos encreuaments de trajectòries. La nova infraestructura, les obres de la qual podrien arrancar a principis de 2026 amb un termini estimat d'execució de quatre mesos, “estarà composta per la plataforma giratòria i quatre ramals que acabaran amb el greu problema de seguretat dels encreuaments i l'accés al poliesportiu; l'escassa visibilitat dels usuaris que s'incorporen des de l'avinguda Jaume I; i la falta d'ordenació urbana que impossibilita la connexió amb altres vies contemplades en el Pla General del municipi”, explica Mazzolari.
El primer d'eixos nous ramals que partiran de la rotonda connectarà amb la carretera CV-416 en direcció a Chiva, amb una longitud de 150 metres. El segon, amb 20 metres de longitud, enllaçarà amb el carrer Josep Renau, una de les novetats en l'accés al nucli urbà que permetrà, a més, desenvolupar el Pla General. El següent ramal serà el d'accés a l'avinguda Jaume I, amb una longitud de 25 metres. I l'últim comunicarà amb la CV-416 en direcció Montroi, en l'avinguda Carles Salvador.
Espais més segurs
La rotonda que construirà la Diputació en l'accés a Montserrat tindrà huit metres de calçada, amb vorals laterals de mig metre d'amplària, una illeta central i una vorera exterior d'amplària variable. El primer ramal, de connexió amb la carretera que va a Chiva, disposarà de dos carrils de 3,5 metres d'amplària, mentre que els accessos al municipi es mantindran com a espais consolidats, amb àmplies voreres: l'avinguda Jaume I amb els seus 13,5 metres d'amplària; el carrer Josep Renau amb 12 metres d'amplària; i l'avinguda Carles Salvador, en direcció a Montroi, amb 6,5 metres de calçada.
L'actuació reforçarà igualment la seguretat de l'accés al poliesportiu de Montserrat, un ramal d'única direcció i 3,5 metres d'amplària, amb vorals d'entre mig metre i un metre i una zona enjardinada d'amplària variable en el marge dret. La connexió de l'accés, d'uns 40 metres de longitud, es realitzarà a través del primer ramal, el de la carretera en direcció a Chiva, mitjançant un carril d'acceleració. L'obra inclourà la reposició d'elements com a proteccions afectades, canonades d'aigua potable i la canalització subterrània de telefonia.
En paraules de Reme Mazzolari, “estos projectes demostren que no hem descurat en absolut el dia a dia de la xarxa provincial de carreteres i les qüestions prioritàries en matèria de seguretat, malgrat que hem hagut de redoblar els esforços per a reconstruir les infraestructures afectades per la dana, on s'ha realitzat una inversió d'emergència superior als 80 milions d'euros”. “Els treballs de reconstrucció estan molt avançats i està previst completar-los abans de final d'any, però en paral·lel continuarem impulsant projectes que protegisquen els usuaris de les nostres carreteres”, afig la vicepresidenta.