elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Arranca la vuitena edició de Castro Festival en les seues quatre seus

Arranca la vuitena edició de Castro Festival en les seues quatre seus
  • Alfondeguilla, Artana, Azuébar i Chóvar acullen més de trenta activitats d'arts escèniques entre el 29 de juliol i el 10 d'agost

MÉS FOTOS
Arranca la vuitena edició de Castro Festival en les seues quatre seus - (foto 2)
Arranca la vuitena edició de Castro Festival en les seues quatre seus - (foto 3)
Arranca la vuitena edició de Castro Festival en les seues quatre seus - (foto 4)

Arriba la VIII edició de Castro Festival. Un esdeveniment dedicat a les arts escèniques en la Serra d'Espadà que en aquest 2025 experimenta un gran salt avant amb la seua ampliació de la seua programació a dues setmanes, del 29 de juliol al 10 d'agost, i la suma d'Azúebar a les seus, unint-se a Alfondeguilla, Artana i Chóvar. En total, reuneix 36 activitats per a tota la família protagonitzades per una dotzena de companyies professionals habituals en circuits i festivals internacionals. Tota la programació és de lliure accés per a veïns, turistes i visitants que desitgen gaudir d'aquesta combinació de cultura i turisme.

Organitzat per CeBe Muntatges Teatrals, amb Carles Benlliure i Rebeca Castro al capdavant, Castro Festival rep les necessàries col·laboracions de la Diputació Provincial i els ajuntaments d'Alfondeguilla, Artana, Azuébar i Chóvar, les seues quatre seus actuals, amb opcions d'incrementar-se en l'edició de 2026.

Durant aquestes dues setmanes serà possible gaudir amb espectacles, tallers i xarrades protagonitzats per les companyies americanes LAPinzón (Colòmbia), La Matatena (Mèxic), Los Colgados (el Canadà), El Retablo de la Ventana i Mon Costrini (l'Argentina), les europees The Fifth Wheel (Alemanya) i Omphaloz (Itàlia), més representants de diferents comunitats espanyoles, com són Xarop Teatre (Castelló), Che y Moche, juntament amb Viridiana (Aragó), Antonio Campos (Castella-la Manxa) i Rebombori Cultural (València).

En el programa de Castro Festival apareixen espectacles de teatre, com ‘Històries La caixa màgica’ i ‘Monstruos’, tots dos a càrrec de Xarop Teatre. També hi haurà cercaviles, com ‘Éssers’ i ‘Insectes’, conduïts per LAPinzón. La companyia mexicana La Matatena aporta les narracions en ‘Corazones contentos’, així com la combinació de relats, música i titelles de ‘Calacas flacas’. Més contes, per Che y Moche amb les seues històries ‘De acá y de allá’. Al temps que les titelles de la companyia El Retablo de la Ventana van a la recerca de l’encanteri perfecte amb ‘El brujito Gulugú’.

Tres són les companyies europees que apareixen en el programa. L'alemanya The Fifth Wheel proposa un viatge per tot el món amb ‘Extraordinary voyage’, acompanyats per marionetes, dansa i música. La canadenca Los Colgados protagonitza un xou de pallassos en ‘Second hand’ per a descobrir el valor dels objectes ja usats. També dins del món dels pallassos, la italiana Omphaloz acudeix amb ‘Clown cabaret’.

En Castro Festival es podrà recordar a dos personatges universals de la literatura, com són ‘El lazarillo’, a càrrec d'Antonio Campos, recordant la societat castellana del segle XVI a través d'un antiheroi; i ‘El principito’, d'Antoine de Sant-Exupéry, en versió de Rebombori Cultural, per a contemplar el món amb els ulls d'un xiquet arribat d'un altre planeta.
Un escenari molt singular i cridaner és el Pont de l'Aigua d'Alfondeguilla. En aquest 2025 duplica el seu protagonisme acollint dues funcions: el dissabte 2, ‘Humanus comicus’, a càrrec de l'experimentat clown argentí Sebastián Guz (companyia Mundo Costrini); i el diumenge 3, ‘Second hand’, de Los Colgados.

El tancament d'aquesta vuitena edició tindrà lloc a Azuébar, amb ‘En la cadiera’, un espectacle d'actors, titelles i músics a càrrec de la companyia aragonesa Viridiana Producciones en la seua labor de recuperar històries i llegendes tradicionals.

Pujar