elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Cultura amplia els continguts en línia del Museu de Belles Arts i de l’IVCR+i

Cultura amplia els continguts en línia del Museu de Belles Arts i de l’IVCR+i
  • El director del Museu de Belles Arts ha gravat uns vídeos explicatius sobre les obres que es mostren al Museu

  • La subdirectora de l’IVCR+i explica els processos de restauració en els quals estan treballant

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha ampliat els continguts en línia perquè els ciutadans puguen visitar des de sa casa les obres d’art del Museu de Belles Arts de València i els treballs de restauració que fa l’Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació.

El Museu de Belles Arts de València ha elaborat uns vídeos específics en els quals el director del Museu, Carlos Reyero, presenta una selecció d’obres d’art que es poden contemplar a les sales de la col·lecció permanent o en exposicions temporals.

Des de la seua perspectiva historicoartística, el director fa una descripció de l’obra d’art i conta detalls sobre l’autor, el moment artístic en el qual es contextualitza l’obra i les característiques tècniques. Entre les obres que comenta: ‘La glòria del poble’ d’Antoni Fillol, ‘Figures de casaques jugant al jardí’ de Joaquim Sorolla, ‘Sant Sebastià atés per Irene i la seua criada’ de Mattias Stom, ‘Retrat del capità general Ramón María de Narváez, primer duc de València’ de Vicent López Portaña, ‘Les bugaderes’ de Francisco Pradilla, ‘Xiprers i tarongers’ de Constantí Pla Gómez, ‘Visita de Roma’ de Josep Benlliure i ‘Heroïnes’ de Cecili Pla.

Els continguts audiovisuals es complementen amb vídeos sobre les exposicions temporals que actualment s’exposen al Museu: ‘La matança dels innocents’ de l’escultor Josep Ginés, ‘L’inici de la pintura moderna. Sorolla i el seu temps’ i ‘Ni clàssics ni moderns. Buscant la veritat al Museu de Belles Arts de València’.

Altres accions divulgatives consisteixen en la publicació de fotografies de natures mortes de la col·lecció del Museu i es proposa als seguidors que facen les seues pròpies composicions amb elements que tinguen a casa, per a fer-los participar i fomentar la seua creativitat tal com es fa als tallers didàctics. També se’ls invita a compartir en les xarxes socials del Museu la seua experiència en anteriors visites al Museu, o quina sala els ha agradat més, o quina és la seua obra preferida.

A més, es continuaran nodrint les xarxes socials de continguts divulgatius de retrats, autoretrats d’artistes i escenes d’interiors per a incidir el missatge de quedar-se a casa.

Els continguts es distribuiran per les xarxes socials del museu: Facebook, Twitter, Instagram i el canal de Youtube.

IVCR+i

En aquesta mateixa línia, l’IVCR+i mostrarà en la seua pàgina de Facebook, Instagram i el seu canal de YouTube els treballs de restauració en els quals està treballant en aquests moments. Des de cadascun dels departaments, la subdirectora de l’Institut, Gemma Contreras, ha gravat unes peces en què explica els procediments necessaris en la recuperació de determinats béns.

Actualment està a punt de concloure la restauració dels quadres de Manuel Baeza, s’està investigant en el projecte arqueològic de Turuñuelo (amb la restauració de 50 caps de cavall del segle V. aC) i en el jaciment de Las Picarazas, en la recuperació de manuscrits en el departament d’Obra Gràfica i en el de Tèxtil s’estudien unes capes pluvials d’Algemesí de seda del segle XVI.

Altres materials audiovisuals que es publicaran són els processos de restauració del quadre de la ‘Mare de Déu del Gremi dels Moliners’, la restauració de la façana de l’església Arxiprestal de Morella, i la restauració de la Predel·la del Centenar de la Ploma en la qual es treballa en aquests moments.

Des de l’IVCR+i s’inclouran fotografies sobre altres treballs en curs com la restauració de ‘La núvia’ del Pons Arnau o el ‘Retrat de Ferran IV’ de Josep Vergara, l’estudi dels burinats dels retaules del segle XV o restauració de llibres d’arxiu de Cocentaina del segle XIII, entre altres.

Pujar