L’Ajuntament i els omerciants presenten l’associació Castalla Activa
L’objectiu d’aquesta nova corporació és agrupar comerços, serveis i oci de Castalla per a potenciar el comerç de proximitat
La Regidoria de Comerç ha presentat hui l’associació Castalla Activa, la qual pretén aglutinar el màxim nombre de comerços, locals d’oci i serveis del municipi.
A la presentació, han participat Jesús López, Alcalde de Castalla, així com José Rico, regidor de Comerç, i Salvador Durá, president de la recent creada associació local de comerciants: Castalla Activa.
Des de l’Ajuntament de Castalla s’ha transmés als comerciants un “total suport i implicació a aquesta iniciativa” i s’ha subratllat “la importància de treballar conjuntament per a donar un impuls i revitalitzar el comerç local”.
Per la seua banda, Salvador Durá ha destacat que “Castalla necessitava un canvi, actualitzar-se i posar-se en marca, i, amb aquesta associació, que ja està constituïda legalment i que ha comptat amb l’ajuda de FACPYME, comença una nova etapa a la localitat. La nostra intenció és activar el comerç i, per a això, necessitem que s’associe el major nombre possible de comerciants. Això ens ajudarà a fer una xarxa comercial més forta i a poder demanar subvencions”.
A la nova Junta Directiva “hem volgut que estagueren representats els distints sectors i gremis, tant de comerços com de serveis”. Perquè “englobant molts comerços distints podrem transmetre més força que per separat”. Formar part de Castalla Activa “no s’ha de vore com una despesa, sinò com una inversió”.
Actualment, a nivell general, el comerç està passant per una situació difícil. “Tenim un contrincant molt potent que és el comerç online. Però Castalla Activa naix per a què els nostres ciutadans i ciutadanes tornen a creure en el comerç de proximitat i per a reivindicar que és fonamental per a una localitat, perquè és el motor econòmic i social que li dóna vida”, com ha anunciat Durá.
Davant aquesta situació, el regidor de l’àrea, ha afegit que “amb la creació d’aquesta associació disposarem de més armes per tal de competir contra les grans empreses online”. No obstant això, “la nostra idea no és anar contra elles, sinò oferir als clients la diferència, aportar valors que no es troben a un clic i sí a les tendes de barri”.
En aquest sentit, “tenim prevists projectes i campanyes per a beneficiar tant als ciutadans com als comerciants”. José Rico ha afegit que “el comerç local és un ésser viu que evoluciona contínuament”.
A més a més, Salvador Durá és conscient “que no podem quedar-nos obsolets i amb Internet s’ha muntat un graó molt important”. Per això, “encara que el xicotet comerç no puga competir amb Internet, no podem estancar-nos en el passat i hem d’actualitzar-nos”. En aquesta línia, “hem pensat crear una plataforma online des de l’associació on els comerciants de Castalla associats puguen vendre els seus productes també a través del web”.
Finalment, tant el regidor de l’àrea com el president de la recent creada associació, han convidat “a tots els comerços, locals d’oci i serveis de Castalla a sumar-se a aquesta iniciativa, perquè la unió fa la força i, així, podrem aconseguir molts més beneficis”. Y, a la població, “li demanem que col·labore perquè el comerç tinga vida i no hi haja més locals tancats”.