Alacant reforça la col·laboració amb la Creu Roja en emergències i atenció a majors
Benestar Social duplica el pressupost del conveni que inclou el dispositiu de climatologia adversa i llança el servei contra la soledat no desitjada
La regidora de Benestar Social, Begoña León, ha destacat este dimarts “la rellevància dels serveis en què la Creu Roja col·labora amb l’Ajuntament d’Alacant a través de diferents convenis i contractes”. En concret, ha ressaltat l’Atenció Social en Situacions d’Emergència, que enguany s’ha vist reforçada en duplicar-se el seu pressupost fins als 160.000 euros, així com el servei de Prevenció i Abordatge de Situacions de Soledat no Desitjada en persones majors de 60 anys, que acaba d’adjudicar-se a la Creu Roja per 235.000 euros. L’edil ha visitat les instal·lacions de la Creu Roja a Alacant junt amb el president provincial, Francisco Galvañ, i la presidenta local, Remedios Alarcón, on ha tingut ocasió de conéixer de primera mà el funcionament dels principals serveis en què la Creu Roja col·labora amb l’Ajuntament.
“La Creu Roja és una organització reconeguda a nivell mundial per la rellevància de la seua acció humanitària i la qualitat i professionalitat dels seus recursos”, ha exposat León. “Alacant té la sort de comptar amb unes instal·lacions i un equip humà de primer nivell, que col·labora amb l’Ajuntament en qüestions fonamentals com l’atenció social en situacions d’emergència, la inserció laboral de persones vulnerables i ara també la prevenció i abordatge de la soledat no desitjada en majors”, ha afegit.
Durant la visita, han recorregut el departament de persones majors, que coordinarà el servei de Prevenció i Abordatge de Situacions de Soledat no Desitjada en persones majors de 60 anys. Esta iniciativa pionera es desenvoluparà en l’àmbit dels Serveis Socials municipals amb l’objectiu de reduir l’aïllament social i millorar la qualitat de vida de les persones majors en situació de vulnerabilitat amb un programa d’atenció integral i interdisciplinària. Es formarà un equip de 12 professionals que prestarà més de 800 atencions setmanals en centres socials.
A més, han visitat el Centre d’Operacions Autonòmic de la Creu Roja i han assistit a una demostració dels equips i dispositius preparats per a l’assistència a la ciutat, com ara vehicles, carpes i altres elements.
L’Ajuntament d’Alacant i la Creu Roja col·laboren en el desenvolupament d’iniciatives d’Atenció Social en Situacions d’Emergència, que inclouen actuacions de caràcter preventiu o assistencial davant situacions d’urgència i emergència sociosanitària (acompanyament a usuaris de Serveis Socials a centres del sistema de salut i/o recursos residencials dins de la província i l’acostament a persones sense sostre amb addiccions actives); així com actuacions d’emergència (situacions meteorològiques adverses, situacions d’emergència o catàstrofe i oci i temps lliure amb menors en l’Operació Pas de l’Estret).
Finalment, han visitat el Centre de Formació, des d’on es coordinen els programes d’orientació per a l’ocupació i la inserció laboral de col·lectius vulnerables.











