Compromís anuncia al veïnat els avanços del consultori de la Zona Alta
Aquesta qüestió es va tractar en una reunió mantinguda amb l’associació veïnal del barri
Compromís ha anunciat nous avanços en el procés per canviar i millorar la ubicació del consultori de la Zona Alta. Aquest anunci s’ha produït en una reunió mantinguda amb l’associació veïnal del barri en què han participat el vicealcalde, Àlex Cerradelo, i el regidor de Salut Pública, Carles Sansalvador. Així doncs, han traslladat de primera mà l’estat actual del projecte i els pròxims passos previstos.
Entre les novetats destacades, Compromís ha informat que ja s’ha redactat el projecte de reforma del consultori, el qual es troba actualment en fase de modificació per tal d’introduir algunes adaptacions tècniques. Per això, des de Compromís han comunicat que “en les pròximes setmanes tindrem el projecte definitiu”.
Cerradelo: “Compromís garantirà el nou consultori”
Cerradelo ha explicat que “des de Compromís garantirem que s’avance amb la màxima rapidesa en les obres de millora dels locals adquirits”, i ha afegit que “el vot contrari de l’oposició al pressupost municipal també ha sigut un vot en en contra de mesures socials com aquest nou consultori, però nosaltres seguirem treballant a favor de la ciutadania”. De fet, recorden que “des que Compromís vam entrar a formar part del govern local hem estat treballant en aquest tema, per això vam fer realitat la compra de 2 locals per canviar la ubicació del consultori. Ara, farem possible la reforma i el trasllat”.
En aquest sentit, el vicealcalde ha recordat que aquest canvi d’ubicació és una demanda del veïnat que Compromís va exigir que s’incloguera al pacte de govern, el Pacte del Parterre. Per això, fa menys d’un any, es van adquirir dos locals contigus ubicats als carrers El Camí i Doctor Guerau per un valor total proper als 187.000€, a una zona del barri molt més accessible.
Crítiques a la Generalitat
Per la seua part, Sansalvador ha criticat la inacció per part de la Direcció General d’Infraestructures Sanitàries de la Generalitat Valenciana, ja que, segons ha denunciat, el govern autonòmic del PP no ha donat resposta a la regidoria davant les demandes plantejades. De fet, el regidor ha assenyalat que “ens hem posat en contacte amb ells en reiterades ocasions, però continuen sense aportar-nos la informació necessària. Allò més normal seria que la Generalitat s’implicara, però ja sabem que per al PP la sanitat no és una prioritat”.
Finalment, els representants de Compromís han reiterat la importància de continuar treballant conjuntament amb el veïnat per garantir unes instal·lacions dignes i un servei de qualitat. I han conclòs afirmant que “defensarem la sanitat pública a la ciutat d’Alcoi i treballarem des del govern local per fer possible el nou consultori”.










