elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

L’Aula de Cinema de la Universitat commemora els 20 anys de ‘París-Tombuctú’ en la Nau

    El productor i director José Luis García-Berlanga Manrique, la directora de producció Sol Carnicero, i el guionista i director Rafael Maluenda estaran al Centre Cultural de La Nau demà, dimarts 4 de juny, a les 19 hores, amb motiu del 20 aniversari de ‘París-Tombuctú’, la darrera pel·lícula de José Luis García Berlanga (1921-2010). La trobada està organitzada per l’Aula de Cinema de la Universitat de València i tindrà lloc a l’Aula Magna. L’entrada és gratuïta fins a completar l’aforament.

    En l’acte, els ponents dialogaran amb el públic sobre la trajectòria, la personalitat, la tasca i la vigència del cinema de Berlanga al segle XXI i el seu llegat per a cineastes nacionals i internacionals. Com ha influït el seu cinema o per què Berlanga encara és modernitat i transgressió seran algunes de les qüestions que s’hi abordaran.

    José Luis García-Berlanga Manrique va començar com a productor executiu dels llargmetratges ‘Tigres de papel’ i ‘Qué hace una chica como tú en un sitio como este’, tots dos de Fernando Colomo i ha treballat en els departaments de direcció i producció amb directors de la categoria de Jaime Chavarri, Carlos Saura, Luis García Berlanga, John Millius, Blake Edwards o Stephen Frears. En 1987 dirigeix ‘Barrios altos’, amb guió de Lola Salvador Maldonado i producció d’Alfredo Matas per a Jet Films. Ha sigut guionista, director i coproductor de diferents sèries de televisió i acaba d’estrenar la comèdia ‘Viva la vida’.

    Sol Carnicero es dedica al cinema des de 1974 i es va convertir en la primera dona directora de producció a Espanya després de treballar en ‘Vámonos Bárbara’, dirigida per Cecilia Bartolomé. Durant la seua trajectòria, ha treballat per a les productores d’Alfredo Matas i alguns dels títols en els que ha col·laborat com a responsable de producció són: ‘La escopeta nacional’, ‘La vaquilla’, ‘Gary Cooper que estás en los cielos’ o ‘El crimen de Cuenca’. A més, és impulsora i sòcia fundadora de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya. En 1988 va obtenir el Premi Goya a la millor direcció de producció ‘Cara de acelga’ i ha estat nominada en 1989 per ‘Pasodoble’ i en 1990 per ‘Esquilache’.

    Rafael Maluenda s’inicia professionalment en el món del cinema de la mà de Luis García Berlanga com a part de l’equip de direcció de ‘Todos a la cárcel’ en 1993. Després d’aquesta experiència, Berlanga tornarà a comptar amb ell per a les seues pel·lícules successives: ‘Blasco Ibáñez’ (1996) i ‘París-Tombuctú’ (1999). Els uneix una amistat que perdurarà fins a la defunció del cineasta. En 1996 inicia una llarga etapa professional lligada al Festival Internacional de Cinema de València – Cinema Jove, primer com a programador i seguidament com a director durant 17 anys . En 2012 crea el Berlanga Film Museum, primer museu online dedicat a la figura d’un cineasta, amb el suport de la família García Berlanga Manrique i de la unió de la Generalitat Valenciana amb EGEDA, el Ministeri de Cultura-Filmoteca Espanyola i l’Institut Cervantes. És autor de diversos guions cinematogràfics i prepara com a director el llargmetratge documental ‘BERLANGA!!’, produït per Endora Producciones.

    Pujar