Cau una xarxa que explotava a dones en pisos de cites sota vigilància i amenaces en tres poblacions valencianes
Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de València a deu persones, set dones i tres homes, per la seua presumpta implicació en un entramat criminal dedicat a l’explotació sexual de dones en cases de cites situades a Torrent i Catarroja.
L’operació ha permés la liberació de 14 víctimes, que estaven sent obligades a exercir la prostitució en contra de la seua voluntat, en un context d’especial vulnerabilitat i sota un control constant per part dels seus explotadors.
Enganyades amb falses ofertes de treball i sotmeses a un control constant
La investigació es va iniciar després de les declaracions de diverses víctimes d’origen sud-americà, que van alertar de la possible existència d’esta xarxa. A partir d’estes informacions, els agents de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València van confirmar que l’explotació es produïa en habitatges destinats a l’exercici de la prostitució.
Segons les investigacions, algunes de les dones acudien a estos pisos pensant que anaven a treballar com a massatgistes. No obstant això, una vegada allí, eren obligades a exercir la prostitució i sotmeses a un exhaustiu control personal per a mantindre l’activitat delictiva.
Les víctimes eren vigilades de manera contínua mitjançant telèfons mòbils i càmeres de videovigilància, i estaven obligades a complir estrictes normes. En cas d’incompliment, se’ls imposaven multes econòmiques o inclús eren expulsades mitjançant l’ús de la violència.
Entre les sancions registrades figuraven penalitzacions per “no netejar”, “no fer presentació als clients” o “absentar-se de la casa sense justificació”, fet que evidencia el nivell de control al qual estaven sotmeses.
Registres, droga, diners i una arma en l’operació policial
Durant la investigació, els agents van localitzar els diferents immobles on es desenvolupava l’activitat delictiva a Torrent i Catarroja, així com el domicili de dues de les detingudes a Alfafar.
En el marc de l’operació es van dur a terme tres registres, en els quals es va intervindre abundant documentació relacionada amb la comptabilitat dels serveis sexuals i la distribució de substàncies estupefaents.
A més, els agents van trobar llibretes amb anotacions econòmiques, dosis de cànnabis preparades per a la venda, diners en efectiu i un revòlver detonador amb aparença real.
L’operació es va saldar amb la detenció de les deu persones com a presumptes autores de delictes relatius a la prostitució, pertinença a grup criminal i contra la salut pública, culminant amb la liberació de les 14 dones explotades.





