L’Ajuntament de la Vall d’Uixó posa el focus en el paper de les dones en l’esport en la VI Escola d’Igualtat
L’Auditori Leopoldo Peñarroja acollirà els dies 28 i 29 de maig una taula redona amb referents de l’esport i la presentació del llibre de la periodista Paloma del Río
L’Ajuntament de la Vall d’Uixó celebrarà els pròxims 28 i 29 de maig una nova edició de la VI Escola d’Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere, que enguany centrarà la seua programació en l’àmbit de l’esport i el paper de les dones dins d’este àmbit, amb l’objectiu de continuar avançant en igualtat, referents femenins i visibilització.
Les activitats es desenvoluparan a l’Auditori Leopoldo Peñarroja amb accés gratuït. Enguany la proposta combinarà “reflexió, experiències personals i divulgació”, ha explicat la regidora d’Igualtat, Maria Cruces. Esta sisena edició posarà en valor l’esport “com a ferramenta de transformació social, empoderament i construcció de referents femenins”.
La primera jornada, el dijous 28 de maig, començarà a les 18.00 hores amb l’obertura de portes i la instal·lació de taules informatives dels clubs esportius de la Vall d’Uixó, en una acció coordinada amb la Regidoria d’Esports i entitats locals per a acostar a la ciutadania l’oferta d’esport femení a la ciutat.
A continuació, a les 18.30 hores, se celebrarà la taula redona ‘Les dones en l’esport: reptes i oportunitats’, moderada per la periodista Miriam Civera i amb la participació de referents de diferents disciplines com la futbolista Patricia Campos, la judoka Conchi Bellorín, la ciclista Isabel Ferreres i les entrenadores de futbol Paola Rebollar i Yolanda Toledo.
La programació continuarà el divendres 29 de maig, també a les 18.00 hores, amb la presentació del llibre ‘Eso no estaba en mi libro de los Juegos Olímpicos’, de la periodista esportiva Paloma del Río, una de les veus més reconegudes del periodisme esportiu a Espanya i especialment vinculada a RTVE. Durant la seua trajectòria, ha contribuït a donar visibilitat a disciplines esportives on les dones han tingut un paper protagonista, convertint-se en una figura clau per al reconeixement de l’esport femení als mitjans de comunicació.











