elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

El PP de Burriana exigeix al PSOE que passe a l'acció davant l'alarma veïnal pels mosquits

El PP de Burriana exigeix al PSOE que passe a l'acció davant l'alarma veïnal pels mosquits
  • Els veïns de la Serratella denuncien que acudeixen a l'ajuntament “i no ens diuen res”. “És la millor mostra de gestió dels qui governen”, assenyala Suay (PP)

El Partit Popular de Burriana ha fet una crida a l'alcaldessa socialista perquè atenga l'alarma veïnal causada pels mosquits i que aquesta setmana han denunciat públicament residents a la Serratella. “El problema, lluny de resoldre's amb la caiguda de les temperatures, s'aguditza. I mentre els veïns denuncien que els crivellen, asseguren que quan acudeixen a l'ajuntament ningú els aporta solucions”.

Aquest escenari, “que el PSOE garantia resoldre quan ocupava la bancada de l'oposició”, continua sent un problema pendent que “cada any s'aguditza”. “Fa mitja dècada estava circumscrit a l'estiu. Era llavors quan Vicent Aparici exigia els vols per a acabar amb l'insecte. Aqueixos vols que ell ara com a govern ja no reclama”

I hui, explica Suay, “el problema ja no sols es limita a l'estiu. Es reprodueix durant tot l'any i no sols causa problemes que arriben als centres de salut en forma d'irritacions i d'erupcions en alguns casos provocades per reaccions al·lèrgiques, sinó que a més condiciona el treball de molts veïns que desenvolupen la seua ocupació al carrer”.

Des de les terrasses als cultius, des d'esdeveniments culturals o d'oci i esplai a empleats de la construcció, “tots, des dels més xicotets als nostres majors, està afectats per les picades d'un insecte la reproducció del qual s'ha descontrolat precisament en mans dels qui anaven a acabar amb el problema”.

Per a Suay, “és fonamental la coordinació i l'acció eficaç. Cal activar els tractaments efectius i deixar les bones paraules per a altres moments. Perquè en plena tardor continuem patint la virulència d'aquest insecte i les portes de l'ajuntament semblen sordes a aquestes demandes ciutadanes. Toca eixir del despatx i treballar. Aplicar aquell pla de treball efectiu que fa més de cinc anys van anunciar com a solució al mosquit i que hui continua pendent”, ha conclòs la regidora del PP.

Pujar