elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Primeres sancions per llançament de petards en Falles: la multa a la qual s'enfronten els pares d'uns menors

Primeres sancions per llançament de petards en Falles: la multa a la qual s'enfronten els pares d'uns menors

    La Policia Local d’Algemesí, municipi de la província de València, ha imposat les primeres sancions per l’ús inadequat de petards durant les celebracions falleres. Dos menors han sigut denunciats després d’utilitzar material pirotècnic sense respectar les mesures de seguretat en un parc infantil de la localitat.

    La sanció, que ascendix a 601 euros, es va imposar la nit del passat dimarts 10 de març, després que els agents comprovaren que els menors estaven llançant petards sense complir les mesures de seguretat establertes i provocant danys en el mobiliari urbà. En tractar-se de menors d’edat, la multa es repercutirà als seus tutors legals.

    La Policia Local detecta el llançament de petards sense mesures de seguretat en un parc infantil d’Algemesí

    Els fets es produïren quan una patrulla de la Policia Local va detectar que els menors es trobaven, junt amb els seus pares, utilitzant de manera incorrecta articles pirotècnics dins de la zona de jocs infantils, un espai especialment sensible on este tipus de conductes pot generar situacions de risc.

    Durant la intervenció, els agents comprovaren que l’ús dels petards no sols incomplia les mesures bàsiques de seguretat exigides per a este tipus de productes, sinó que també estava provocant danys en el mobiliari urbà del parc.

    L’ús inadequat de material pirotècnic pot comportar sancions de fins a 30.000 euros

    Segons ha recordat l’Ajuntament, esta conducta constitueix una infracció recollida en l’article 36.12 de la Llei Orgànica 4/2015 de protecció de la seguretat ciutadana, que considera infracció greu la utilització d’articles pirotècnics incomplint la normativa aplicable o sense adoptar les mesures de seguretat obligatòries.

    D’acord amb esta normativa, les sancions per l’ús inadequat de material pirotècnic poden oscil·lar entre 601 i 30.000 euros, especialment quan es produïx en espais públics sensibles com ara parcs infantils o quan s’utilitza mobiliari urbà.

    L’Ajuntament demana responsabilitat en l’ús de la pólvora durant les Falles

    El regidor de Seguretat Ciutadana, Kiko Reinoso, ha recordat que “la pólvora forma part de la nostra cultura festiva, però sempre s’ha d’utilitzar amb responsabilitat i respectant les normes de seguretat”.

    En este sentit, ha assenyalat que des de l’Ajuntament es continuarà treballant perquè les Falles es visquen “amb alegria, però també amb seguretat per a tota la ciutadania”.

    Per la seua part, l’alcalde d’Algemesí, José Javier Sanchis, ha remarcat la importància de cuidar l’espai públic i ha demanat a la ciutadania “consideració amb els horaris de descans, els animals i les persones amb hipersensibilitat sensorial”.

    Des del consistori s’insistix en la necessitat de fer un ús responsable de la pirotècnia per evitar sancions i garantir la seguretat en els espais públics durant les celebracions falleres.

    Pujar