elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Les Corts aproven promoure que el Museu de Belles arts de València siga un organisme autònom

    La Comissió d'Educació i Cultura de Les Corts Valencianes ha aprovat hui per unanimitat una moció presentada per Podem reclamant que es realitzen els tràmits legals oportuns para, de comú acord amb l'administració de l'Estat, convertir el Museu de Belles arts de València en un organisme autònom.

    La moció, defensada pel diputat Antonio Montiel, proposa també que es dote a aquest museu dels mitjans econòmics i personals necessaris per convertir-ho en la institució museística de referència a la Comunitat Valenciana per a la conservació, estudi i divulgació de l'art valencià.

    Montiel ha recordat en la seva intervenció que la plantilla d'aquesta pinacoteca roman invariable des de 2005 i que el 50 per cent de la plantilla dels conservadors i restauradores està per cobrir.

    La iniciativa planteja també que s'articulen els procediments oportuns per incentivar, mitjançant operacions de patrocini i mecenatge, la millora, difusió i acreixement de les col·leccions del Museu de Belles arts de València, així com iniciar les oportunes negociacions per associar el Monestir del Trinidad a la seu museística del Museu de Belles arts de València, amb la finalitat de garantir la seva futura expansió.

    Finalment, s'insta a l'ajuntament de València a millorar la relació del Museu de Belles arts amb el seu entorn, afavorint la seva accessibilitat respecte del centre històric de la ciutat i limitant l'actual agressió del tràfic rodat.

    Montiel ha recordat que en 2019 el Museu de Belles Arts de València complirà 180 anys de la seua fundació i que el seu recorregut històric li converteix en el referent cultural de la Comunitat Valenciana quant a la pintura es refereix però també respecte als seus rellevants fons de dibuix, gravat i escultura.

    El parlamentari ha fet un repàs per les seves extenses i excepcionals col·leccions, que han estat presents en exposicions celebrades en ciutats europees, americanes i asiàtiques i ha explicat que els seus fons abasten des de les restes ibèriques, romans i islàmics fins a les primeres formes pictòriques cristianes després de la conquesta del rei Jaume I.

    Pujar