elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Valencià

Garín: "La potente obra de Marcelo Fuentes tiene un estilo inconfundible que recrea reflexiones de paisajes para el divertimento del espíritu"

    El gerent del Consorci de Museus i director del Centre del Carme, Felipe Garín hi ha presentant la mostra 'notes urbanes' de l'artista Marcelo Fuentes. L'exposició consta de 74 obres. Una part d'elles constituïx un retrat íntim de València i una altra part arreplega imatges de diferents ciutats: Berlín, Roma, Estocolm… i sobretot Nova York, per ser un paradigma urbà, unides totes elles per una mateixa mirada. Per a això utilitza les tècniques tradicionals: gravat, aquarel·la, dibuix, oli.

    Segons Marcelo Fuentes: "Després de 15 anys des de l'exposició de l'IVAM on mostrava la meua visió de la València racionalista, i després d'haver anat arreplegant esbossos i diversa documentació, sorgix esta nova proposta en què compartir, una visió més àmplia de la ciutat: llocs comuns, habituals i que, precisament per això, conformen una espècie de patrimoni subliminar"

    Per a l'artista: "No es tracta en este cas de la ciutat monumental que més o menys gaudix de l'atenció general, sinó d'aquella que, a pesar de ser percebuda en el nostre trànsit diari, necessita per a ser vista una pausa, un comentari i, paradoxalment, un silenci.

    Durant anys l'artista ha treballat per delimitar per mitjà d'imatges el silenci. La ciutat vista des d'una certa distància; l'urbs com un gran escenari quan es deixa caure el teló i els actors descansen. S'ha centrat en les ocupacions, els treballs, que dicten l'itinerari i les preocupacions que marquen els temps i incidix en què no és esta una mirada sense prejudicis, sinó pràctica, selectiva.

    Marcelo Fuentes creu que el paisatge urbà no deixa de ser una forma sofisticada de buit en la muntanya, de cova, o de niu; en suma, el nostre mode de ser naturalesa, sotmesos al temps.

    Currículum

    Marcelo Fuentes naix a València en 1955. Abandona els estudis universitaris per a dedicar-se a la pintura en els 70. De formació autodidacta desenrotlla la seua obra entorn del paisatge, per mitjà de l'ús de tècniques tradicionals: gravat, oli, aquarel·la, dibuix.

    Edita el seu primer catàleg en 1994 amb motiu de l'exposició que li organitza la Universitat de València titulada Una Ciudad, on apareixen els primers edificis racionalistes en les seues pintures i a partir de la qual es gestaria Valencia, la ciudad racionalista, IVAM, 1998. En este mateix any obté la beca ENDESA i la de l'Acadèmia d'Espanya a Roma. Inicia una col·laboració amb el fotògraf Bernard Plossu que li portaria a mostrar les seues obres en Ciudades y paisajes, MUVIM, València i Ajuntament de Bordeus; en La Fabrique de Pont d´Alierac, Ardeche; i en la Galeria Camera Obscura, Paris, 2014. Exposa en diverses galeries i Fira d'Art nacional i internacional, ArcoMadrid, ArtChicago i ArtMiami. Entre els seus últims treballs figuren diverses exposicions a Suïssa, entre les quals destaquen Nature Urbaine, Forum Foubourg, Genève, 2014, i ara Notas Urbanas, Centre del Carme, València, 2015.

    Subir