El Centre del Carme va rebre 22.773 visitants durant la setmana de Falles
El Centre del Carme Cultura Contemporà nia va rebre un total de 22.773 visitants durant la setmana de Falles, del 13 al 18 de març. Aquesta xifra suposa més del doble de visitants que l'any passat, un 125 % més que en el mateix perÃode de 2017.
Per procedències, un 83 % van ser de la Comunitat Valenciana, mentre que un 10 % eren de la resta d'Espanya i un 7 % estrangers sent els italians, francesos, alemanys i anglesos els que més s'han interessat per les activitats organitzades a la seu del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
El director del Centre del Carme, José Luis Pérez Pont, ha valorat aquesta dada com un rècord "el que demostra el suport del públic a l'oferta cultural que s'està generant des del centre de cultura contemporà nia com a lloc de trobada i d'agitació cultural".
Pérez Pont ha recordat que "el Centre del Carme és un espai d'experimentació artÃstica i en aquesta lÃnia estem recolzant els nous llenguatges contemporanis en el context de les falles, per tal d'estendre ponts entre la tradició i el món actual".
El Centre del Carme manté obertes les seues dues falles / instal·lacions 'Els desastres de la guerra. Cavall de Troia' de Daniel GarcÃa Andújar, fins al 9 d'abril i 'Principis de tardor', la seua falla infantil col·laborativa, fins el 15 d'abril.
El director del Centre del Carme ha explicat que "les dues propostes artÃstiques són una demostració de la creació artÃstica a la nostra Comunitat. D'una banda Daniel GarcÃa Andújar és un dels artistes alacantins amb més projecció internacional, el seu projecte naix en un dels esdeveniments culturals més importants del context mundial com és la Documenta de Kassel.
"D'altra banda la proposta 'Principis de tardor' és un projecte de mediació impulsat pel Consorci de Museus en col·laboració amb els creadors Javier Molinero (mixuro) i Bernat Ivars i Juanjo Oller (milimbo) que demostra el carà cter integrador de les falles i és un exemple del treball participatiu que, en matèria d'educació, estem desenvolupant des de la Comunitat Valenciana per a la integració sociocultural de la ciutadania", ha comentat Pérez Pont
.
"Amb aquest propòsit el Centre del Carme aprofitarà la Setmana Santa per a seguir divulgant la nostra cultura entre el públic que ens visite abans d'acomiadar els dos monuments" ha conclòs Pérez Pont.
La instal·lació 'Els desastres de la guerra' de l'alacantà Daniel GarcÃa Andújar, en col·laboració amb el taller de Manolo MartÃn, vol retre un tribut a la memòria dels membres de la Junta del Tresor ArtÃstic durant la Guerra Civil i als seus col·laboradors, els quals van fer un paper rellevant en el salvament del nostre tresor artÃstic.
La seua dedicació va preservar gran part del nostre patrimoni dels bombardejos i els desastres de la guerra. Molts d'aquests tresors van ser traslladats a València, als dipòsits habilitats per a les obres en les Torres de Serrans i al Col·legi del Patriarca.
'Cavall de Troia' forma part de la sèrie de 'artefactes' que configuren el projecte 'Els desastres de la guerra' que Daniel G. Andújar va presentar en la passada documenta14 a Atenes i Kassel. El Centre del Carme desenvolupa i amplia aquest projecte per a València, on es va gestar, teixint noves xarxes entre l'art més actual i la tradició fallera.
Durant la setmana de Falles, el dia 15 de març, va tindre lloc l'encesa de la falla, la 'Encesa Túria' de la mà de Cerveza Turia, un espectacle de llum i so que va motivar la visita de més de 2.500 persones al Centre del Carme.
Per la seua banda, la falla 'Principis de tardor' elogia el carà cter integrador de les falles amb un monument infantil confeccionat grà cies a la participació de més de 700 famÃlies. Compost per 2.500 escates i 20 metres de llarg, la instal·lació representa un cos serpentejant. El monument és el resultat del taller 'Principis de tardor' que al llarg de mes i mitjà va convidar les xiquetes i xiquets valencians a participar-hi.
Després de la seua exposició en el Centre del Carme, la falla infantil es perdrà entre les flames, en el mes de juny, amb motiu de les fogueres de Sant Joan, amb la col·laboració de la comissió fallera Mossén Sorell â Corona.
Okuda San Miguel
L'exposició de l'autor de la falla de l'Ajuntament d'enguany, Okuda San Miguel ha sigut una de les propostes culturals més reclamades pels visitants al Centre del Carme al llarg de la passada setmana.
L'artista Okuda San Miguel, creador colze a colze amb els mestres fallers Latorre i Sanz de la Falla de l'Ajuntament en aquest 2018, ofereix al Centre del Carme de València, fins al 27 de maig, un complet recorregut pels seus últims 9 anys de carrera artÃstica sota el tÃtol 'The Multicolored Equilibrium Between Animals and Humans'.
L'amplitud de la mostra âla més extensa a ara com ara, amb prop d'un centenar de peces procedents tant del seu fons de catà leg com de diferents exposicions fetes al llarg del planetaâ permet a Okuda nos només mostrar el que ha sigut la seua evolució com a artista, sinó també experimentar amb les possibilitats del mateix espai que l'allotja.
En paraules del mateix artista, "les obres més antigues donen sentit a les més noves" des dels seus inicis orgà nics fins a la posterior i gradual introducció de formes geomètriques; o des d'un surrealisme de tall més clà ssic, dominat pels cossos grisencs (ûl'analògic'), cap a una geometria multicolor en la qual guanyen presència les formes animals (ûel digital').
Els assistents a 'The Multicolored Equilibrium Between Animals and Humans' són, d'aquesta manera, testimonis de les successives fases dins de la trajectòria d'Okuda a través de nou de les estances del Centre del Carme, l'espectacular arquitectura del qual d'estil neoclà ssic exerceix un perfecte contrapunt a la modernitat latent del seu interior.
En una experiència que, al mateix temps, pretén traslladar el carrer al museu grà cies a un mural que Okuda ha pintat al seu interior, amb més de 600 metres quadrats, 'The Multicolored Equilibrium Between Animals and Humans' conté tant formats tradicionals (teles, vidrieres, escultures, fotografia..., incloent-hi la seua major obra d'estudi fins ara) com a sorpreses en forma de caixes de llum, 'mappings' o 'drippings', deixant també espai per a una mostra grà fica sobre el procés de creació de la falla de l'Ajuntament, una rèplica del ninot creat per a l'ocasió o una sala dedicada al festival Burning Man.
Â