València estrena Metrominuto: el "mapa de metre" per a caminar per la ciutat
La capital del Túria se suma a la Xarxa de Ciutats que Caminen amb una ferramenta innovadora que informa sobre distàncies i temps a peu, fomentant la mobilitat sostenible i l'ús de l'espai públic
València hui ha presentat la incorporació de Metrominutos a la ciutat, una ferramenta basada en els principis de l'Agenda 2030 de la Unió Europea, que promou i fomenta la mobilitat a les ciutats caminant. Al costat de 90 municipis i províncies, la capital del Túria s'unix a la Xarxa de Ciutats que Caminen per a incorporar esta versió nova de comunicació publicitària.
Metrominuto és una ferramenta que facilita informació de distàncies i temps entre els punts més importants del municipi. Ho fa a través d'un mapa sinòptic, imitant el disseny dels plans de metre, instal·lat en la senyalització de la ciutat i alhora consultable també a través d'una aplicació mòbil.
En esta primera fase, 'Metrominut València' consta de tres plans: un general de la ciutat amb punts referencials d'una certa rellevància urbana i estacions ferroviàries i de metro; un altre del centre de València que inclou informació d'interés turístic com la Ciutat de les Arts i les Ciències i l'estació Joaquín Sorolla; i un tercer pla lineal específic del parc de l'antic llit del Túria, en el qual apareixen referenciats els ponts i algunes de les principals infraestructures o equipaments que se situen tant en el mateix jardí com en les proximitats.
Així ho ha anunciat el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, este dimecres en roda de premsa, qui ha destacat que “més del 50% dels usuaris es desplacen a peu, i és fonamental el seu foment i protecció, a través de mesures entorn de les infraestructures, així com fer amigable i amistosa la ciutat perquè els usuaris caminen més”.
Per part seua, Ana de la Xarxa de Ciutats que Caminen ha apuntat que “València té unes condicions fantàstiques per a caminar, perquè és densa i compacta, a més de viva pel seu ambient, temperatura”.
A més, l'altre membre de la Xarxa, Antón, que ha presentat esta novetat, ha assenyalat que a més de per raons mediambientals, esta iniciativa “posa l'espai públic al servici de les persones”. Així mateix, ha destacat que València ha sigut “una de les ciutats urbanísticament més singulars que puga haver-hi, ja que poques ciutats hi ha travessades per un parc lineal”. És per això que des de la Xarxa hem volgut “reforçar eixa línia que conforma la geografia urbana, que va des del Parc de Capçalera fins a la mar quasi”.