El Saler de València, en alerta màxima aquesta Setmana Santa i Sant Vicent: demanen col·laboració ciutadana
El Saler serà una de les zones més vigilades del terme municipal aquests dies festius
L'Ajuntament ha reforçat la vigilància de la Devesa del Parc Natural de l’Albufera per a previndre possibles incendis des de divendres 18 d'abril fins a dilluns de Sant Vicent, quan s’hi preveu un increment de visitants al bosc del Saler.
Este dispositiu de prevenció disposa, per primera vegada, d'una unitat exclusiva, formada per 5 bombers que realitzarà rutes de vigilància i preventives sobre el terreny en horari de matí i vesprada i este nou equip s'unirà als efectius que habitualment hi ha al parc, un oficial i sis bombers.
El regidor de Prevenció, Extinció d'Incendis i Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, ha indicat que enguany, a més, es pararà “especial atenció en els dies que es declare preemergència nivell 3 per risc d'incendis forestals amb l'activació dels canons d'aigua capaces d'humitejar la massa forestal i minimitzar el risc davant altes temperatures”.
A este dispositiu de bombers se sumen també els voluntaris de Protecció Civil i Creu Roja que col·laboren en les tasques de vigilància i conscienciació especialment durant els caps de setmana i els dies que es registra una major afluència al parc natural.
El regidor ha apel·lat també a la “col·laboració ciutadana que amb gestos quotidians menuts ens ajuda a protegir el parc natural com no llançar burilles a terra, emprar les papereres, no bloquejar els accessos al parc dels servicis d'emergències o no disparar artificis pirotècnics”.