elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Ruth Merino reivindica el paper estratègic del sector de les TIC com a “sistema nerviós de la nostra economia i la nostra administració”

Ruth Merino reivindica el paper estratègic del sector de les TIC com a “sistema nerviós de la nostra economia i la nostra administració”
  • La consellera d’Hisenda advoca per reforçar la col·laboració entre Administració, empreses i centres de coneixement i defén l’atracció de talent davant la jubilació de més de 5.000 professionals

MÉS FOTOS
Ruth Merino reivindica el paper estratègic del sector de les TIC com a “sistema nerviós de la nostra economia i la nostra administració” - (foto 2)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha reivindicat el paper estratègic del sector de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) en el desenrotllament econòmic i administratiu de la Comunitat Valenciana i ha assenyalat que, en un món cada vegada més digitalitzat, estes són el “sistema nerviós de la nostra economia i de la nostra administració”.

“Este sector no és un suport tècnic sinó una infraestructura crítica i, com a tal, no pot quedar en la perifèria de les decisions estratègiques”, ha assenyalat la consellera d’Hisenda, en la seua intervenció durant la clausura de la 27a edició de la Nit de les Telecomunicacions Valencianes, celebrada en L’Hemisfèric.

Merino ha advocat per establir “aliances duradores entre administració, empreses i centres de coneixement” i ha defés que les decisions “pressupostàries, reguladores i operatives han d’alinear-se amb el paper estructural que el sector exercix”.

Així mateix, ha subratllat el compromís del Consell per atraure talent jove a l’Administració: “Volem que les noves generacions vegen en el públic una eixida professional en la qual es puga innovar, créixer i aportar”.

“Amb més de 5.000 professionals que es jubilaran en els pròxims anys, tenim per davant un repte i una gran oportunitat: obrir l’administració a una nova generació de perfils tecnològics”, ha afegit.

Durant l’esdeveniment, organitzat pel Col·legi Oficial d’Enginyers de Telecomunicació de la Comunitat, l’Associació Valenciana d’Enginyers de Telecomunicació i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de València, juntament amb la Generalitat i l’Ajuntament de València, s’han entregat els premis a personalitats i empreses els projectes o les accions de les quals han sigut rellevants per al sector.

Premi per a la DGTIC

Entre els guardonats està la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions (DGTIC) per l’execució del Pla estratègic de transformació digital de l’Administració de la Generalitat, GEN Digital 2025 i la gestió eficient dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) destinats a la transformació digital.

Merino ha realçat “l’aposta ferma de la DGTIC per la digitalització i la modernització” amb l’objectiu de “millorar les relacions de l’Administració autonòmica mitjançant ferramentes com la intel·ligència artificial responsable, els assistents virtuals, l’automatització de processos, el llenguatge clar i el blockchain, però sempre davall el paraigua de la simplificació, situant el ciutadà en el centre de cada procés”.

Ciberseguretat i finançament autonòmic

La consellera també ha alertat sobre l’increment del 96 % en els ciberincidents registrats per la Generalitat en 2024, segons dades del CSIRT-CV, i ha apel·lat al conjunt del sector tecnològic a “assumir una responsabilitat compartida en la protecció del públic”.

En este sentit, ha reclamat “integrar la ciberseguretat des del disseny dels servicis i reforçar la col·laboració activa per a previndre i respondre davant qualsevol amenaça digital”.

Finalment, ha reclamat al Govern d’Espanya que impulse una reforma “urgent i valenta” de l’actual sistema de finançament autonòmic, “que penalitza esta Comunitat i impedix aprofitar tot el nostre potencial en sectors com el tecnològic”.

Pujar