La Regidoria de Festes de València prepara millores en les Roques del Corpus per a potenciar la celebració de 2025
S’enceta el procés de contractació per a reparar la tracció mecànica de diverses Roques, permetent exhibir més figures als carrers durant les festivitats del pròxim mes de juny
La Regidoria de Festes i Tradicions de l'Ajuntament de València, sota la direcció de la regidora Mónica Gil, ha anunciat que el passat 22 de maig es van encetar les actuacions per a la reparació de la tracció mecànica de les Roques del Corpus Christi, element emblemàtic d'esta celebració que en 2026 farà 700 anys d'història.
Amb motiu de la pròxima festivitat del Corpus, que tindrà lloc els dies 20, 21 i 22 de juny, s'ha donat llum verda a la possibilitat de realitzar reparacions en la tracció mecànica d'algunes d'estes figures, permetent-ne ampliar la presència als carrers i oferir a ciutadans i visitants una experiència més enriquidora.
Després de l'emissió d'un informe tècnic que avalua l'estat de tracció mecànica de les Roques, s'ha confirmat la viabilitat de realitzar reparacions que garantiran el correcte funcionament durant les festivitats.
Per a això, i sempre de la mà de la Direcció General de Patrimoni Cultural, dependent de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, s'han iniciat les actuacions administratives pertinents per a la contractació d'una empresa especialitzada. Estes reparacions permetran que, en la celebració del Corpus de 2025, un major nombre de Roques puguen eixir al carrer, enriquint la tradició i enfortint la imatge de les nostres festivitats.
"El nostre objectiu és continuar promovent i preservant les nostres tradicions, i amb estes millores en les Roques del Corpus, volem oferir als ciutadans i als turistes una celebració més espectacular amb elements patrimonials de referència de la festa grossa”, ha assenyalat la regidora, Mónica Gil.
“Amb això queda palesa i manifesta la voluntat i el compromís efectiu per protegir i conservar un dels elements més singulars i representatius de la tradició històrica dels valencians”, ha apuntat l'edil de Festes i Tradicions.
Este treball de reparació de la tracció mecànica de les Roques es complementa amb el tractament preventiu i curatiu contra insectes xilòfags al qual van ser sotmeses el mes de maig del passat any totes les Roques i en el qual destaca un innovador monitoratge constant i permanent de totes elles que avisa de la presència de corcó, ajudant així a detectar-la de forma més àgil i previndre la seua propagació.
Igualment, i amb la intenció que la celebració del 700 aniversari del Corpus a València del pròxim 2026 es puga celebrar amb els màxims elements d'este patrimoni festiu, “la Regidoria continua treballant perquè es puga intervindre i reparar un major nombre de Roques i contribuir al fet que eixe centenari siga encara més especial i representatiu de la riquesa festiva tan singular i pròpia de València”, ha destacat Mónica Gil.