elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

El Museu de Belles Arts de València reuneix els participants que han pintat ‘L’oïda’ de Miquel March durant el confinament

El Museu de Belles Arts de València reuneix els participants que han pintat ‘L’oïda’ de Miquel March durant el confinament
  • Des de les seues cases, un centenar de persones han col·laborat en la pintura d’aquesta obra durant el confinament per la pandèmia

MÉS FOTOS
El Museu de Belles Arts de València reuneix els participants que han pintat ‘L’oïda’ de Miquel March durant el confinament - (foto 2)
El Museu de Belles Arts de València reuneix els participants que han pintat ‘L’oïda’ de Miquel March durant el confinament - (foto 3)

El Museu de Belles Arts de València ha reunit les persones que van participar en la pintura del quadre ‘L’oïda’, de Miquel March, mitjançant una iniciativa que es va dur a terme des de les seues cases durant el confinament.

Per a celebrar el Dia dels Museus, el Museu de Belles Arts sempre fa una pintura col·laborativa entre els ciutadans de manera presencial a les sales del museu. A causa de l’emergència sanitària per la COVID-19, enguany la recreació del quadre s’ha fet de manera virtual.

Així, els participants han pintat la seua part del llenç des de les seues cases emprant tècniques variades per a formar un mosaic ple de diversitat artística i de creativitat.

Ara, alçat l’estat d’alarma, el museu ha reunit els participants perquè puguen contemplar la imatge resultant i l’obra d’art creada amb les seues aportacions.

Ha sigut una trobada en què s’han pogut compartir les emocions que s’han experimentat durant els últims mesos en què propostes com aquestes han fet més suportables aquests moments tan especials.

L’activitat ha sigut dirigida per l’artista Tina McCallan i hi han participat un centenar de persones. El quadre ‘L’oïda’ de Miquel March (València, c. 1633-1670) forma part d’una sèrie al·legòrica relativa als cinc sentits realitzada pel pintor. Ací mostra la seua habilitat com a pintor de temàtica profana, combinant la pintura de gènere amb la naturalesa morta i la faula al·legòrica.

Pujar