elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

La mostra ‘Remate final’ propaga en el MuVIM el valor del traç en els caràcters tipogràfics

La mostra ‘Remate final’ propaga en el MuVIM el valor del traç en els caràcters tipogràfics
  • El museu de la Diputació de València acull fins al 25 de setembre una exposició composta per 36 obres produïdes en el màster en Arts Gràfiques de la Universitat Politècnica de València

MÉS FOTOS
La mostra ‘Remate final’ propaga en el MuVIM el valor del traç en els caràcters tipogràfics - (foto 2)
La mostra ‘Remate final’ propaga en el MuVIM el valor del traç en els caràcters tipogràfics - (foto 3)

El MuVIM presenta ‘Remate final’, una mostra composta per 36 obres produïdes en el màster en Arts Gràfiques de la Universitat Politècnica de València que exploren, a través de l'experimentació, la figura de la rematada o gràcia, entesa com el traç final on assenta i acaba el caràcter tipogràfic. L'exposició podrà visitar-se en la tercera planta del museu de la Diputació de València des de hui, 18 de juny, i fins al 25 de setembre.

Organitzada per este màster i per la UPV i comissariada per les professores de la Universitat Begoña Jordá i Nereida Tarazona, l'exposició arreplega obres de dissenyadors gràfics de referència del disseny valencià, nacional i internacional, com Boke Bazán, Gimeno Gràfic, Diego Vainesman, SUC Estudio, Alba Bla, Narcís Diez Belmonte, Arístides Rosell (Estudio Signo Visual), Democracia Estudio, Rosa Deltoro, Inma Picó y Eduardo Cámara, entre altres.

Des de l'any 2016, el màster en Arts Gràfiques organitza juntament amb el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat una exposició anual entorn de l'experimentació tipogràfica (‘Caixa alta, caixa baixa’, 2016; ‘Letramoforsis’, 2017; ‘Retalls tipogràfics’, 2018; ‘Perdiendo el tipo’, 2019; ‘Tipografia’m’, 2020; ‘Es pot xafar la línia’, 2021; ‘Text-pontàniament’, 2022 i ‘Lo que no está escrito’, 2023’. En esta ocasió, ‘Remate final’ pren el testimoni i presenta, un any més, diferents exemples de com el disseny conjuga amb l'art per a enaltir la tipografia i posicionar-la amb la rellevància que mereix.

Les comissàries de la mostra, Begoña Jordá i Nereida Tarazona, apunten que esta oportunitat és “una finestra oberta a l'expressió dels artistes, en sentir-se lliures d'intervindre directament en la pròpia anatomia del caràcter tipogràfic, acostant al públic general noves maneres d'entendre la tipografia, el disseny i l'art”.

‘Remate final’

‘Remate final’ és un projecte d'investigació tipogràfica que pren com a punt de partida este element de l'anatomia del caràcter, la gràcia, inici i final en el trajecte tipogràfic. La fi és contraposar l'espontaneïtat del text analògic a la poca personalitat de les lletres mecàniques del mitjà digital. S'entén el ‘Remate final’ no com la baixesa de les restes, sinó com l'atractiu del dispar. El resultat abasta diverses propostes on cobra protagonisme la rematada, els seus derivats o l'absència d'este.

Pujar