elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Miguel Ángel Gómez-Martínez debuta a les Arts amb el concert 'Vetlada espanyola'

    Miguel Ángel Gómez-Martínez debuta dissabte, 10 de novembre, al Palau de les Arts amb el concert 'Vetlada espanyola', programat a les 19.00 hores a l'Auditori.

    El mestre granadí, titular actual de l'Orquestra Simfònica de Ràdio Televisió Espanyola, dirigeix per primera vegada en la seua carrera l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, que estarà acompanyada, per a aquesta vetlada, per la 'mezzosoprano' Cristina Faus, el tenor Andeka Gorrotxategui, el baríton Damián del Castillo i el Cor de la Generalitat.

    La primera part del programa de 'Vetlada espanyola' inclou una selecció de passatges orquestrals, romanços, duets i concertants d'obres de referència del gènere líric espanyol per excel·lència: 'La chulapona', de Moreno Torroba, 'La del Soto del Parral', de Soutullo i Vert o 'La Gran Vía', de Chueca, entre altres.

    Després del descans, la formació titular del Palau de les Arts acapara el protagonisme, sota la batuta de Gómez-Martínez, amb dues obres simfòniques de referència: 'Rapsodie espagnole', de Ravel, i les dues 'suites' orquestrals d''El sombrero de tres picos', de Falla.

    El centre d'arts recorda que el concert 'Vetlada espanyola' s'inclou dins de les activitats de la pretemporada amb preus populars. La tarifa per a les localitats d'aquest espectacle oscil·la entre 10 i 20 euros.

    Cristina Faus

    Nascuda a Benissanó, ha treballat amb directors destacats com Frühbeck de Burgos, Lorin Maazel, Andrea Marcon, Zubin Mehta i Alberto Zedda. La seua presència ha sigut requerida en prestigiosos teatres i sales de concert (La Fenice de Venècia, Liceu de Barcelona, Palau de les Arts, teatre de la Zarzuela) així com en cites internacionals com el Rossini Opera Festival de Pesaro i el Festival de Tanglewood.
    A les Arts ha cantat diferents recitals i concerts, així com en les produccions operístiques de 'L'arbore di Diana', 'La Cenerentola', 'Otello', 'Maror' i 'El gato montés'.

    Andeka Gorrotxategi

    Considerat per la crítica com el tenor revelació espanyol, l'intèrpret d'Abadiño, Biscaia, va debutar a les Arts en 2016 amb 'El gato montés', de Manuel Penella, en el centenari de l'estrena de l'obra. En els últims tres anys ha desenvolupat una carrera fulgurant que l'ha portat a actuar als teatres i festivals de més prestigi: Bolonya, Caracal·la, Dresden, Florència, Mèxic, Nàpols, Roma, Pequín, Salzburg, Sidney, Torí i Venècia.

    Vencedor en concursos de prestigi (Ana María Iriarte, Manuel Ausensi, Jaume Aragall), ha treballat, a més, amb batutes de referència en el panorama musical com Zubin Mehta, Franz Welser-Möst i Alberto Zedda, entre altres.

    Damián del Castillo

    El baríton d'Úbeda actua amb regularitat en els principals teatres i auditoris, junt amb els directors musicals i d'escena més destacats. El seu repertori el conformen alguns dels rols més importants escrits per a la seua tessitura, com Rigoletto, Figaro o Rodrigo. Després d'obrir la temporada 2018-2019 a Oviedo amb l'estrena mundial de la producció de 'Fuenteovejuna', els seus pròxims compromisos inclouen 'María del Pilar' al teatre de la Zarzuela, 'Madama Butterfly' al Liceu, 'Il finto sordo' a la Fundació Juan March de Madrid i a l'ABAO i un concert amb Gregory Kunde al teatre Principal de Palma de Mallorca. Va debutar a les Arts el mes d'octubre passat amb 'Turandot'.

    Miguel Ángel Gómez-Martínez

    Ha sigut invitat pels teatres d'òpera de Viena, Munic, Hamburg, Zuric, París, Roma, Budapest, Estocolm, Copenhaguen, Ginebra, Houston, Chicago, a més de la Deutsche Oper de Berlín, Covent Garden, Comunale de Florència, La Fenice, SAN Carlo, La Scala, Real de Madrid, Liceu o el Colón de Buenos Aires.

    A més, ha dirigit les orquestres simfòniques i filharmòniques més prestigioses del món: Viena, Berlín, Londres, Hamburg, Bamberg, Hèlsinki, Houston, Mannheim, Tòquio, Osaka, Oslo, Budapest, Festival de Pasqua de Bayreuth, entre uns altres.

    És director musical de l'Orquestra del Festival de Pasqua de Bayreuth i director titular de l'Orquestra i Cor d'RTVE. Anteriorment va exercir els llocs de director artístic del teatre de la Zarzuela, director artístic i musical de la Simfònica d'Euskadi i de la New Finnish Nacional Opera Hèlsinki, director general de música de la ciutat de Mannheim i del teatre de Berna, director titular de la Simfònica d'Hamburg, director musical de l'Orquestra de València i director resident a la Deutsche Oper de Berlín i l'Òpera de Viena. Ha rebut nombrosos premis per les seues gravacions i prossegueix amb la seua trajectòria com a compositor.

    Pujar