elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Les Falles de València seran pioneres en l'ús de plataformes mòbils per al muntatge dels castells de focs artificials

Les Falles de València seran pioneres en l'ús de plataformes mòbils per al muntatge dels castells de focs artificials
  • Els castells dels dies 16 i 17 març es muntaran sobre plataformes mòbils, que evitaran els talls al trànsit. Es col·locaran quatre góndoles, de 15 tones i una extensible de 30 tones

El regidor de Falles i president de Junta Central, Santiago Ballester ha anunciat que les Falles de València d'enguany “tindran una important novetat, que les fa pioneres en l'àmbit nacional”, i que consistix en l'“ús de plataformes mòbils per al muntatge dels castells de focs artificials programats per a la setmana fallera, la qual cosa suposa un sistema innovador de tret que evitarà els talls al trànsit i els problemes derivats d'ells”.

Estes manifestacions les ha realitzades Ballester durant la presentació de les góndoles mòbils per als trets de focs artificials, en el tram de l’Albereda sota el pont Montolivet, juntament amb representants de la Guàrdia Civil, la Policia Nacional, el Cos de Bombers i professionals de les pirotècnies com Vulcà i Tamarit.

En este sentit, el regidor ha explicat que este nou projecte “naix d'escoltar tant Policia Local de València, a Protecció Civil com al cos de Bombers perquè la mobilitat de la ciutat es veja el menys afectada possible quan es disparen els castells, ja que en la setmana central de la festa la ciutat rep una xifra considerable de turistes”.

Així, Ballester ha indicat que “els castells dels dies 16 i 17, que es dispararan des del pont de Montolivet, es muntaran, per primera vegada, sobre plataformes mòbils”. En concret, es col·locaran quatre góndoles, de 15 tones i una extensible de 30 tones, “per a realitzar el muntatge dels castells en un tram de l’Albereda i després es desplaçaran al pont, la qual cosa, a més, permet una major visibilitat i vistositat de l'espectacle pirotècnic i, una vegada finalitzat, tornarà el cap del camió per a carregar la plataforma i, d'esta manera, quedarà totalment alliberat el trànsit”, ha assenyalat el president de Junta Central.

A més, Santiago Ballester ha subratllat respecte a la mobilitat que amb esta innovació “aconseguim que el pont de Montolivet estiga obert just fins unes poques hores abans tret del castell, dos o tres segons ens indiquen, i una vegada disparat es retiraran les plataformes i el trànsit tornarà a la normalitat”.

Així mateix, el regidor de Falles ha destacat que es tracta d'un projecte “en el qual es porta treballant quasi un any, que compta amb les proves pertinents, ja que ens hem assegurat que els camions aguanten la quantitat de pólvora que es dispararà, i que s'aplica a València de manera pionera, perquè a Espanya mai s'ha fet, encara que a Europa sí”. I ha afegit que este sistema no s'aplicarà en la Nit del Foc “perquè la quantitat de pólvora és superior i sí que procedirem a tancar el pont en un sentit”.

Finalment, el regidor de Falles ha indicat que “des de l'Ajuntament s'ha demanat un informe a Infraestructures per a confirmar que, efectivament, el pont pel trànsit que assumix tots els dies suporta esta innovació”.

MÉS FOTOS
Les Falles de València seran pioneres en l'ús de plataformes mòbils per al muntatge dels castells de focs artificials - (foto 2)
Les Falles de València seran pioneres en l'ús de plataformes mòbils per al muntatge dels castells de focs artificials - (foto 3)
Les Falles de València seran pioneres en l'ús de plataformes mòbils per al muntatge dels castells de focs artificials - (foto 4)
Les Falles de València seran pioneres en l'ús de plataformes mòbils per al muntatge dels castells de focs artificials - (foto 5)
Les Falles de València seran pioneres en l'ús de plataformes mòbils per al muntatge dels castells de focs artificials - (foto 6)
Pujar