elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Cs expressa el seu desacord d'ubicar un mesurador de contaminació atmosfèrica en la Plaça de l'Ajuntament

Cs expressa el seu desacord d'ubicar un mesurador de contaminació atmosfèrica en la Plaça de l'Ajuntament

    Ciutadans (Cs) en l'Ajuntament de València ha manifestat hui el seu desacord amb la proposta de la delegació de Medi Ambient quant a la ubicació de la nova estació de mesura de contaminació atmosfèrica en la Plaça de l'Ajuntament de València.

    Esta ubicació no correspon als criteris marcats en el Reial Decret 102/2011, que indica que els mesuradors de contaminació atmosfèrica han d'ubicar-se dins de les zones i aglomeracions que registren les concentracions més altes a les que la població puga arribar a veure's exposada, directament o indirectament. “Si bé la Plaça de l'Ajuntament és un punt cèntric, no és una ubicació representativa de l'exposició de la població”, ha declarat el regidor de Cs, Chema Bravo, en resposta a l'anunci realitzat per la regidor de Compromís, Pilar Soriano, d'instal·lar un mesurador en la plaça d'Ajuntament. 

    El regidor de Cs ha recordat també que el tripartit "té previst peatonalizar la plaça de l'Ajuntament, per la qual cosa si s'instal·la un mesurador aniria en la línia oposada al que indica el Real Decret".

    Sobre este assumpte, Brau ha recordat, que prèviament a este anunci de Soriano, el seu grup municipal va presentar una moció a la Comissió de Medi Ambient, que se celebrarà demà dijous, dirigida que “se revise la situació dels actuals mesuradors de contaminació i a instal·lar mesuradors en les zones de major exposició i aglomeració”.

    Chema Brau, ha alertat de que “no hi ha cap mesurador fix en el centre de la ciutat, ja que els sis mesuradors existents estan en jardins i avingudes perifériques”. 

    “Les sis ubicacions dels actuals mesuradors no són representatives quant al nivell d'exposició de la població, ja que es troben majoritàriament allunyats de grans vies i en zones obertes que afavorixen la dispersió de contaminants, la qual cosa fa que no disposem de dades concretes sobre l'estat de la pol·lució de l'aire exterior, com sí que ocorre en altres ciutats”, ha conclòs Brau.

     

    Pujar