Conclusions de la reunió de la Comissió Delegada del Consell Rector del Consorci València 2007
Este matí s'ha reunit la Comissió Delegada del Consell Rector del Consorci València 2007 (CV07), composta per membres de les tres administracions consorciades - Ajuntament de València, Generalitat Valenciana i Govern d'Espanya - i presidida pel director general del Consorci, Vicent Llorens.
Concessió d'ús de l'antiga estació marítima
La proposta d'adjudicació de la concessió d'ús de l'edifici de l'antiga estació marítima de La Marina de València per a la ubicació d'un hub tecnològic ha estat posposada. A petició de dos membres de la Comissió – Sandra Gómez, representant de l'Ajuntament de València i Manuel Illueca, en representació de la Generalitat Valenciana- i amb l'objectiu d'aconseguir la unanimitat en este punt, se sol·licitarà a l'Advocacia de l'Estat un informe específic sobre el compliment dels plecs que regeixen el procediment per part de la candidatura de Fosbury's Mon N.V, proposada com a adjudicatària per la Mesa de Licitació. En el cas que l'informe siga favorable, l'adjudicació s'aprovarà en la propera reunió de la Comissió Delegada.
Projecte pilot de mobilitat sostenible amb patinets elèctrics
La Comissió Delegada ha aprovat la proposta d'autorització d'ocupació d'espai, en el recinte de La Marina de València, per al desenvolupament d'una activitat de lloguer de 250 patinets elèctrics en fase de prova pilot de tres mesos de durada, d'una forma reglada i fitada. L'empresa Llimi Tecnhology SL va sol·licitar l'autorització per desenvolupar este projecte, que resulta interessant per a La Marina de València per diferents qüestions. D'una banda, afavoreix la mobilitat sostenible de nord a sud, en un recinte amb més d'un milió de m2 de superfície. Per una altra, les dades i usos que es conclouran d'esta prova ajudaran a nodrir els estudis de mobilitat de La Marina de València. A més, la iniciativa s'emmarca en La Marina de València Living Lab, un ecosistema experimental obert que permet testar, en un entorn fitat i controlat, productes i projectes susceptibles de ser aplicats posteriorment a la ciutat.
Tarifes
La Comissió Delegada ha aprovat també la proposta de modificació i inclusió de diferents tarifes. Les tarifes de la Marina esportiva per 2019 no pujaran respecte a les de 2018 hagut de, entre altres qüestions, al fet que l'ocupació de la marina ha crescut en un 3% en l'últim any. D'altra banda, s'han modificat les condicions de gratuïtat del pàrquing Veles e Vents que, en lloc de dues hores d'aparcament gratuït en horari restringit, oferirà una hora gratis aplicable les 24 hores del dia. Finalment, cal destacar també que s'ha reduït en un 10% les tarifes aplicables als espai en terra a la zona comercial de Marina Sud, per adaptar-se al mateix descompte que ja s'aplica en esta zona a les embarcacions.