AVVAC destaca una vegada més la labor d'artistes i agents del sector de les arts visuals amb el lliurament dels seus reconeixements
El passat cap de setmana es va celebrar l'acte de lliurament dels Reconeixements 2022 de AVVAC, que per tercer any consecutiu reconeix i celebra el treball dels professionals del sector en el marc de les seues V Jornades
La Gala que va tindre lloc davant un nombrós públic reunit en CaRevolta, va ser presentada per Graham Bell Tornado i a més de les artistes reconegudes, s'ha volgut posar en valor projectes d'investigació, editorial, espai alternatiu i mitjà de comunicació/difusió i com en edicions precedents, trajectòria d'associada/t. La persentadora va voler emfatitzar que cadascun dels finalistes mereixeria el Reconeixement i per aqueixa raó totes van ser convidades a pujar a l'escenari per a presentar els seus projectes.
Un jurat d'experts compost per Johanna Caplliure, Anya Krakowski, Angela Montesinos i Lorenzo Sandoval va ser l'encarregat de triar entre els finalistes de 2022 seleccionats prèviament en votació interna d’AVVAC per a cada categoria, als quals es va entregar una escultura creada per Fanny Galera, artista valenciana i membre d’AVVAC. Els seleccionats per categories van ser: Mitjà de Difusió: DXI Magazine, Ràdio Malva, Editorial Concreta. Projecte: La Documental Edicions, El Punt: espai de lliure aprenentatge i DAR. (Dones Artistes Rurals). Artista 2022: Anaïs Florin, Montserrat Palacios i Mar Reykjavik. Trajectòria artística: Llorenç Barber, Bartolomé Ferrando, Laboluz. Durant el lliurament, Graham Bell Tornado va proposar i va dirigir un divertit homenatge sonor, amb participació amb cants del públic a cada Reconeguda, que van resultar ser:
Mitjà de Difusió: Editorial Concreta.
Projecte: La Documental Edicions i Dones Artistes Rurals (ex aequo).
Artista 2022: Montserrat Palacios.
Trajectòria artística: Bartolomé Ferrando.
Associat triat per AVVAC: Miguel Molina.
Prèviament en la presentació, el Coordinador General d’AVVAC, Rafael Tormo, va recordar per què s'havia triat la forma de Reconeixement i no de premi, entre altres raons perquè per una vegada siguen les persones de les arts visuals les que trien i reconeguen un treball tan necessari com precaritzat, sent un sector obligat a una competició quasi permanent per a obtindre premis, beques i residències per a poder exercir com a professionals. D'aquesta manera l'associació vol aportar calor i reconeixement a la important labor que es fa, no sols en les capitals i centres més grans, també en la resta del territori valencià.
JORNADES DE PROFESSIONALITZACIÓ
L'acte inscrit en les V Jornades de professionalització d’AVVAC, s'ha celebrat sota el títol “Repensar per a activar”, on s'han analitzat les relacions entre institucions, mitjans de comunicació i associacions vinculades amb les Arts Visuals, durant els dies 1, 2 i 3 de desembre en l'IVAM, Octubre Centre de Cultura Contemporània i CaRevolta. En les Jornades s'ha comptant amb importants membres i especialistes del sector en taules, conferències i tallers, destacant entre altres la participació d'Emma Rodríguez, Assessora de la Secretaria d'Estat d'Ocupació i Economia Social i membre de la Comissió Interministerial per a l'Estatut de l'Artista, Gloria Reguero, Presidenta de la Unió d'Artistes Contemporanis d'Espanya, Montserrat Moliner, Presidenta de la Plataforma Assembleària d’Artistes de Catalunya, Iria Vázquez Presidenta de A Col·lectiva de Galícia, José Luis Pérez Pont, Director gerent del Consorci de Museus CV o el col·lectiu Nyamnyam.
EXPOSICIÓ
Finalment destacar l'exposició inaugurada durant les jornades, que es podrà visitar en l'Octubre Centre de Cultura Contemporània fins al 9 de gener. Aquesta exposició, basada en el treball i el llibre editat per AVVAC, de la sociòloga Elena Luna, “Problemàtiques, Incerteses des d’allò inadvertit a les Arts visuals” mostra de manera gràfica l'estudi sobre recursos i repercussió en les/els artistes, en diversos centres i museus de la Comunitat, amb el qual s'intenta millorar les inversions i la transparència en el nostre sector. En ell es posa en relleu el baixíssim percentatge dels pressupostos que arriba a les i els artistes en quasi tots els casos, que paradoxalment són la base sobre la qual es construeix tota la estructura en les arts visuals en el territori.