Les tempestes violentes amb pedra i vendaval no donen treva i tornaran a assotar l'interior valencià aquest dimecres
De nou es tornen a activar els avisos
La Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha emés una predicció adversa per a dimecres 18 de juny en l’interior de la Comunitat Valenciana, on s’esperen ruixats i tempestes localment fortes, excepte en el nord de Castelló.
Els fenòmens poden anar acompanyats de granís i ratxes de vent molt fortes, especialment en l’interior sud de València, on el granís podria ser de gran mida i els ruixats, de molta intensitat.
El matí serà assolellat o amb poques nuvolositats, però la situació canviarà a la vesprada amb nuvolositat d’evolució diürna i pluges en punts de l’interior. A la costa, l’oratge serà més estable i les temperatures lleugerament més suaus.
Les temperatures màximes es mantindran sense grans canvis, amb valors de fins a 29 °C a València, Castelló de la Plana i Alacant, i mínimes entre 21 i 23 graus. El vent bufarà fluix i de direcció variable al matí, amb brises durant les hores centrals.
Des d’AEMET s’aconsella extremar la precaució davant l’evolució d’aquest episodi d’inestabilitat i consultar l’oratge actualitzat a través dels canals oficials.
Avisos actius per pluges i tempestes a la Comunitat Valenciana el 18 de juny
- Interior sud de València: risc important per pluges (40 mm en una hora) i tempestes amb granís gran i ratxes de vent molt fortes. De 14.00 a 21.59 h.
- Interior d'Alacant: risc per pluges (20 mm) i tempestes amb granís i vent molt fort. De 14.00 a 21.59 h.
- Interior sud de Castelló: risc per pluges (20 mm) i tempestes amb granís i ratxes de vent molt fortes. De 14.00 a 21.59 h.
- Interior nord de València: risc per pluges (20 mm) i tempestes amb granís i vent molt fort. De 14.00 a 21.59 h.