Denia ofereix una infinitat d'activitats per a aquest Nadal
Tallers, nadales i la visita dels Reis Mags, entre les cites imprescindibles
El Nadal ja ha arribat a Denia i ho ha fet amb una programació en la qual s'inclouen activitats per a tots els públics, pensant especialment en els més xicotets. El tret d'aquestes festes va tenir lloc el passat dia 6 de desembre amb l'encès de les llums, però encara queda una llarga llista de cites que no et pots perdre per a gaudir d'aquestes festes.
Un dels esdeveniments més importants per a tots els xiquets, és la recollida de cartes amb els seus desitjos i regals que demanen als Reis Mags. Açò es produirà fins al dia 13 de desembre en els diferents col·legis de la localitat. A més, les seues majestats visitaran Denia el pròxim dia 5 de gener, en una Cavalcada que començarà a les 18 hores en el port i que culminarà amb la recepció en l'Ajuntament. Prèviament a l'arribada dels Reis, se celebrarà la VII Carrera ‘Roscón de Reyes’ des de les 10 fins a les 13 hores.
Però no solament els Reis Mags visitaran la Marina Alta, si no que Papa Noel també tindrà el seu espai en aquesta programació nadalenca. Serà el dia 22 de desembre quan arreplegarà les cartes dels més xicotets, els qui podran gaudir d'una vesprada amb berenar, tallers i inflables que s'instal·laran en la C/ Diana i en la Plaça de la Constitució.
D'altra banda, la part més solidàries del Nadal tindrà lloc el dia 21 des de les 11 hores fins a les 13 hores, moment en el qual la Policia Local arreplegarà productes d'alimentació, neteja, roba… per a lliurar als més necessitats. El lloc de recollida s'instal·larà en l'encreuament de les calles Marquès de Camp i Diana.
En la mateixa línia, s'ha organitzat un voluntariat els dies 17 i 19 de desembre en la Residència Santa Lucia. Aquesta activitat la realitzaran els alumnes de les aules de la 3º edat, però aquesta oberta a tot aquell que vulga col·laborar.
Tallers i nadales
La música i les nadales són un clàssic d'aquestes dates, i per tant no podien faltar en la programació. Durant aquestes pròximes setmanes s'han organitzat diverses cites musicals: La primera serà el dia 14 en l'Hospital La Pedrera al que acudirà el Cor de la Llar del Jubilat. La segona està més enfocada a les famílies i tindrà lloc el 16 a les 12 hores, moment en el qual els xiquets podran gaudir de la música popular en el Centre Social. I finalment, el dia 21 el mercat municipal acollirà un espectacle de nadales típiques para tot aquell que s'acoste.
En la part de tallers trobem per a tots els gustos. Enguany s'ha organitzat un taller per a decoració de galetes nadalenques (el dia 27 a les 17.30h) i un altre dirigit als xiquets de 3 a 9 anys presentat sota el nom ‘Vaig venir a jugar amb la musica’ (dia 28 a les 17.30h).
Durant aquests dies també s'han plantejat activitats per a tota la família, com per exemple, exposicions de fotografia, espectacles nadalencs i obres de teatre.
Última nit de l'any
Enguany l'Ajuntament de Denia ha programat dues maneres molt diferents d'acomiadar a l'any 2018 i donar la benvinguda al 2019. Es tracta de dues apostes dirigides a públics diferents, que el seu objectiu és que tant xicotets com a majors gaudisquen al màxim d'una de les nits més màgiques de l'any.
Amb aquest objectiu, Denia viurà dues nits de cap d'any: la primera tindrà lloc el dia 29 de desembre quan a les 23 hores es donaran les dotze campanades i els raïms seran substituïts per crispetes de dacsa. I la segona, ja com és costum, se celebrarà el dia 31 en la Calle Marquès de Camp des de les 23.30 hores fins a les 4 de la matinada del dia 1. Aquesta segona nit estarà amenitzada per l'Orquestra Nocomment.
Nit de la llum
També emmarcada dins de la programació nadalenca, el dia 15 de desembre tindrà lloc una nova edició de la ‘Nit de la llum’. Es tracta d'un esdeveniment amb el qual milers de veles il·luminaren els carrers del centre històric de Denia des de les 17.30 hores. Aquesta activitat, en la qual participen més de 70 comerços que amplien el seu horari fins a les 23 hores, a més d'omplir els carrers de llum també hi haurà música i ball, cors de nadales i jazz en directe.
En alguns punts, com les places del Consell i la de la Constitució, s'apagarà l'enllumenat elèctric i les veles seran l'única font d'il·luminació, creant un ambient únic. A més, molts dels comerços participants oferiran a la seua clientela descomptes i regals fins a l'hora de tancament, prevista a les 21.30 hores.