Els icònics elefants d'Orpesa es mantenen emmagatzemats a l'espera de tornar a les platges
Uns dels grans absents a les platges d'Orpesa són els seus icònics elefants que durant anys s'alçaven a la platja com a guaites de la mar Mediterrània. Es tracta de les figures de quatre grans tetràpods que subministraven aigua des de les seues trompes als banyistes en forma de curioses dutxes.
I és que ja han més de dos anys des que van ser retirats per a arreglar-los, després de patir temps d'intempèrie i vandalisme en el passat.
Així, en la legislatura anterior es van retirar de la zona de l'antiga Marina d'Or (ara Magic World) perquè tornaren a lluir com antany i es van començar a restaurar.
De fet, les artistes Tasja i Luchi, que treballen construint figures per als parcs del resort, els van deixar llestos per a tornar a formar part del skyline d'Oropesa de cara a l'estiu de 2023, però encara no ha sigut possible instal·lar-los, per la qual cosa molts estiuejants pregunten per ells.
Així, els elefants estan restaurats i guardats en un magatzem municipal, però la platja d'Amplaries seguix amb la paradoxa del seu 'Passeig dels Elefants' sense elefants.
La complicació dels ancoratges
Al respecte, fonts municipals expliquen que encara no han pogut col·locar-se a causa de qüestions tècniques per la complicació que suposa la seua instal·lació per a unes brigades municipals que mantenen una considerable càrrega de treball durant tot l'any pels nombrosos esdeveniments que celebra el municipi.
I és que la part més important d'esta obra per als paquiderms és la dels ancoratges perquè estes grans infraestructures puguen fixar-se al sòl i tornar a ocupar el passeig que porta el seu nom.
Així, des del consistori no s'aventuren a donar una data per a la seua col·locació, però esperen que prompte puga solucionar-se esta qüestió perquè els turistes i veïns puguen tornar a gaudir d'este atractiu.
En este sentit, per a ancorar al sòl estes quatre figures de tres metres d'altura i 300 quilos es plantegen fins i tot la via de contractar els treballs a una empresa externa per a donar solució al problema com a alternativa als servicis de les brigades municipals.