elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

La quarta edició del Festival literari de Morella proposa un cap de setmana carregat d’activitats

La quarta edició del Festival literari de Morella proposa un cap de setmana carregat d’activitats
  • Del 16 al 18 de maig els panells literaris ompliran el Teatre Municipal per a debatre al voltant del tema d’este any, La història, per a què serveix?

Els dies 16, 17 i 18 de maig, la ciutat de Morella es submergirà dins dels llibres amb la quarta edició del seu festival literari. Com ja és habitual en este encontre, escriptors, escriptores i periodistes debatran sobre un tema en els diferents panells programats. Enguany giraran al voltant de la pregunta La història, per a què serveix? Una vegada inaugurat el festival el divendres a les 19.30 hores, el Teatre Municipal se convertirà en el punt neuràlgic de totes les sessions literàries, encara que hi haurà una gran quantitat d’activitats alternatives que completen una intensa i variada programació. Així, Paco Cerdà, Pilar Astray, Jesús Gallego i Paul Preston seran els protagonistes de la primera sessió moderada per Antoni Bassas. La seguiran un grapat de panells de primer nivell al llarg del cap de setmana.

L’exposició Dones a l’exili, l’actuació de la Muixeranga dels Ports, música en viu, ioga, rutes senderistes i turístiques, així com la gastronomia local també formen part del IV festival literari internacional de Morella (FLIM). Totes les activitats alternatives, igual que les sessions literàries, són gratuïtes i permeten disfrutar de l’entorn que ofereix un poble com Morella amb un gran patrimoni cultural, arquitectònic, natural i tradicional.

La directora del FLIM, Elena Moya, ha volgut “convidar a totes i tots a passar un cap de setmana d’activitats i disfrutar de la literatura i del fabulós entorn que proporciona Morella” i ha afegit que “totes les activitats gratuïtes perquè volem que siga un festival accessible a totes les butxaques i puguen participar en la gran varietat de temes que hem preparat per als panells”. A més, ha explicat que “abans, els festivals literaris i culturals eren un passatemps enriquidor; ara s’han convertit en una necessitat social i volem que Morella siga un punt de connexió per a les persones i celebrar la cultura”.

 

Pujar