Quasi 6.000 objectes perduts de l'aeroport per al mercat ambulant solidari de Manises
La plaça de Rafael Atard acollirà aquest mercat amb els estris perduts en la base aeroportuària de València el dissabte 25 de gener, de 10 a 17 hores, en benefici d'associacions locals
L'Ajuntament de Manises, mitjançant la Regidoria de Voluntariat Social, organitza aquest dissabte 25 de gener, de 10 a 17 hores, a la plaça de Rafael Atard, el tradicional mercat solidari anual amb quasi 6.000 objectes perduts en l'aeroport de Manises que mai han sigut reclamats pels seus amos.
El regidor de Voluntariat Social, Juan Carlos Esteve, ha expressat que aquest mercat és "una acció solidària que beneficia diverses associacions del municipi de Manises amb activitat en diferents àmbits d'actuació social i, a més, permet a la ciutadania adquirir objectes curiosos, com ara roba, complements, aparells tecnològics i fins i tot joguets a preus molt assequibles i orientatius al mercat del dissabte 25 de gener". "Enguany hi haurà dos edicions del mercat ambulant solidari, ja que aquesta és la del 2024, que s'anava a celebrar al novembre de l'any passat, però es va ajornar a conseqüència de la DANA", ha recordat Esteve.
Amb aquest mercat solidari, es posa a la disposició de tota la ciutadania els objectes extraviats a l'aeroport de Manises que no han sigut sol·licitats pels seus legítims propietaris. S'han seleccionat i s'han condicionat per a la seua adquisició, amb una finalitat benèfica, ja que els diners que s'obtenen van destinat a associacions de diferent tipus social que actuen al municipi.
En aquesta edició del mercat solidari, les entitats a les quals van destinats els beneficis són Associació Espanyola Contra el Càncer, Projecte EMPAR, Associació Voluntaris Manises, Compartimos Sonrisas i Salluz Acción Social. També hi haurà una licitació per a subhastar els objectes de major valor, amb un preu mínim d'eixida.
Els objectes oblidats a les instal·lacions de l'aeroport de Manises, entre els quals es troben maletes, ulleres, rellotges, bufandes i un llarg etcètera, són portades a l'Oficina d'Objectes Trobats, on reben una etiqueta amb el dia i el lloc, i romanen un temps de custòdia màxim de dos anys, tal com marca el Codi Civil. Transcorregut eixe temps, els objectes passen a l'Ajuntament perquè els seus beneficis siguen donats a ONG locals.