elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Manises participarà per primera vegada en Open House València

Manises participarà per primera vegada en Open House València
  • El municipi de l'Horta Sud, al costat de Llíria, Cocentaina i Xàtiva, mostraran el seu patrimoni en el famós festival d'arquitectura que se celebrarà del 24 al 26 d'octubre

Open House València ha posat en marxa la seua sèptima edició amb la presentació de la seua nova seu oficial OHV25 The Therminal Hub, en la qual participarà l'Ajuntament de Manises, del 24 al 26 d'octubre, com a municipi convidat per a mostrar el seu patrimoni arquitectònic, al costat de les poblacions de Llíria, Cocentaina i Xàtiva.

El regidor de Turisme de l'Ajuntament de Manises, Àngel Mora, ha destacat que “participar en Open House València és una gran oportunitat per a donar a conéixer el patrimoni arquitectònic maniser, caracteritzat per la seua ceràmica, i arribar a públics que, tal vegada, no són encara conscients del potencial que tenim, per exemple, com a Ciutat Creativa de la UNESCO en la categoria d'artesania i arts populars”.

En l'acte de presentació, els representants dels quatre municipis convidats, entre els quals es troba Manises, van destacar l'oportunitat i la importància de participar en aquest festival per a posar en valor les seues arquitectures patrimonials i potenciar el seu coneixement. A més, es va publicar el cartell oficial d’aquesta edició, el qual ha sigut obra dels dissenyadors Dídac Ballester i Cristina Pérez.

Més de 200 representants del món arquitectònic, del disseny, de les universitats, la cultura, la política i de l'empresa es van donar cita en aquest emblemàtic i innovador edifici del port de València per a donar el tret d'eixida en l'espai que es convertirà en el pulmó del festival.

“Ens encanta aquesta col·laboració estratègica que combina arquitectura i innovació i amb vocació internacional, la base comuna de la qual és la creativitat. En la intersecció de sectors, tendències i tecnologies es troba la verdadera innovació i les millors oportunitats. I el 30% dels treballs en 2039 estaran directament lligats amb la creativitat”, ha explicat Francesc Pons, director de The Terminal Hub.

Per part seua, la directora d’Open House València, Sara Portela, va avançar algunes de les novetats de la programació, que inclou, entre altres activitats, més de 80 visites guiades a edificis públics i privats de la ciutat de València i 20 rutes urbanes temàtiques que van del passat històric romà i musulmà al nou Parc Central, passant pel brutalisme, el patrimoni industrial del marítim i l'arquitectura posterior a la Guerra Civil. Per a Portela, “Open House València és molt més que un festival d'arquitectura; és una plataforma cultural multidisciplinària, una comunitat vibrant, entusiasta i en creixement”.

Pujar