elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Gandia reforça la neteja per a unes Falles més sostenibles i organitzades

Gandia reforça la neteja per a unes Falles més sostenibles i organitzades

    L'Ajuntament de Gandia ha posat en marxa un dispositiu especial de neteja per a garantir que la ciutat lluisca impecable durant i després de les Falles. Jesús Naveiro, regidor de Serveis Bàsics a la Ciutadania, ha detallat les principals accions que es duran a terme.

    Des de la setmana passada, s'han reubicat prop de 60 contenidors de residus i reciclatge, que tornaran al seu lloc entre el 19 i el 20 de març. A més, els casals fallers comptaran amb més contenidors de vidre gràcies a Ecovidrio i de fem, facilitant el reciclatge amb papereres més xicotetes.

    Per a l'eliminació correcta de restes de la Plantà, com les fustes de protecció dels ninots, l'edil ha recomanat l'ús del Punt Net de l'Ecoparc de Gandia, que estarà obert de 10 a 19 hores de manera ininterrompuda.

    El reforç de neteja inclourà 10 operaris addicionals per les vesprades del 16 al 20 de març, així com sis més durant la nit per a netejar després de les revetles falleres. Per a l'Operació Cremà, es desplegaran 12 peons de neteja, tres pales, tres camions, dues escombradores i dues cisternes.

    Naveiro ha volgut agrair la col·laboració dels fallers, falleres i visitants, subratllant l'esforç realitzat perquè la ciutat recupere el seu aspecte habitual el 20 de març. També ha volgut donar les gràcies als tècnics municipals i a les desenes d'operaris que durant aquests dies treballaran perquè la ciutat estiga neta. Finalment, ha demanat a la ciutadania i als visitants que “actuen de manera responsable i respectant allò que és de tots”.

    Pujar