elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat i assistència sanitària per a Magdalena amb més de 1.800 serveis municipals

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat i assistència sanitària per a Magdalena amb més de 1.800 serveis municipals
  • Enguany s'han incrementat en un 4,7% el nombre de serveis municipals en relació amb el 2024

L'Ajuntament de Castelló ha celebrat aquest matí la Junta Local de Seguretat extraordinària amb motiu de les festes de la Magdalena, que tindran lloc del 22 al 30 de març. Enguany s'han incrementat en un 4,7% el nombre de serveis municipals en relació amb el 2024, passant de 1.782 serveis a 1.866 serveis entre Policia Local i Agents de Mobilitat per a garantir la convivència i donar resposta ràpida i eficaç en els més de 200 actes programats durant els nou dies de festes.

A aquests més de 1800 serveis municipals cal sumar els més de 2.000 serveis que prestarà Policia Nacional.

La reunió ha estat presidida per l'alcaldessa, Begoña Carrasco, al costat de la subdelegada del Govern, Antonia García Valls. A més, han sigut presents Antonio Ortolá, regidor de Seguretat i Emergències; Sergio Toledo, regidor d'Urbanisme i Serveis Públics; Noelia Selma, regidora de Festes; Cristian Ramírez, regidor de Mobilitat; i Arantxa Miralles, regidora de Turisme. També han assistit el comissari cap de la Policia Local, Francisco Javier Catalán; l'Oficial Cap del SPEIS, Antonio Costa; així com altres comandaments del Cos Nacional de Policia, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica, Policia Local, Bombers i Protecció Civil, entre altres autoritats.

L'alcaldessa de Castelló ha indicat que “la seguretat és prioritària i més en Magdalena amb l'elevadíssima participació de públic en tots els actes. La coordinació de tots els cossos de seguretat i emergències és fonamental en llaures a la prevenció i per a agilitzar la capacitat de resposta. Esperem que les festes transcórreguen sense incidents, que tothom puga gaudir al màxim de la nostra setmana gran”.

PICE, dispositiu sanitari únic a Espanya

El Punt Intermedi de Curta Estada (PICE), un servei sanitari pioner, que es troba entre els millors de tota Espanya, evitarà la saturació de les urgències dels hospitals. El nombre de serveis en el dispositiu sanitari serà de quasi 400, que vetlaran per la seguretat dels ciutadans durant les celebracions.

El Punt Intermedi de Curta Estada (PICE) enguany ampliarà el seu horari per a oferir una major cobertura als ciutadans. Prestarà servei des del divendres 21 fins al diumenge 30, amb horari estés durant les matinades dels caps de setmana i les vespres de festius.

“El PICE treballarà en estreta coordinació amb el Departament de Salut i el Servei d'Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (SESCV) amb la finalitat d'evitar la saturació dels serveis d'urgències convencionals i garantir una atenció de qualitat als qui requerisquen assistència durant les festes”, ha explicat el regidor de Seguretat i Emergències, Antonio Ortolá.

De la mateixa manera ha assenyalat que "Hem dedicat molt de temps i esforç en la planificació d'aquest dispositiu de seguretat, amb l'objectiu de reforçar la presència policial als carrers i garantir una resposta ràpida davant qualsevol incident”. En aquest sentit, l'edil ha recordat que “tota la reestructuració en la qual portem treballant des que entrem en el govern va en la línia d'aconseguir més presència policial als carrers, una qüestió que tindrà una repercussió molt directa durant les nostres festes”.

Punts Violeta

La Magdalena tornarà a comptar amb punts violeta en la plaça María Agustina, plaça Cardona Vives, plaça Na Violant i en el recinte de concerts (REFEYME). Uns espais d'informació i sensibilització per a la població i d'orientació davant possibles agressions sexistes. Amb ells es busca garantir que les festes es desenvolupen en un entorn segur i lliure de violència. Un punt de referència perquè qualsevol dona que necessite suport compte amb ajuda professional immediata i eficaç. L'objectiu del govern municipal és que les festes siguen un espai de gaudi per a tots, sense por ni riscos.

Més presència policial

Per a garantir la seguretat en els esdeveniments que atrauen a una gran quantitat de persones, com el Pregó, la Romeria dels Canyes, els espectacles pirotècnics i els concerts, s'ha organitzat un desplegament especial amb un major nombre d'efectius. Aquest operatiu preventiu coordina els recursos de seguretat, emergències, serveis sanitaris i protecció civil. A més, la resta dels actes també comptaran amb aquests recursos.

D'altra banda, s'ha establit un dispositiu de trànsit i seguretat que involucra a totes les forces i cossos de seguretat. El seu objectiu és atendre les necessitats de la Junta de Festes, els col·lectius festers i les diferents activitats que es desenvolupen durant les celebracions.

També es busca garantir una circulació fluida tant en el nucli urbà com en les zones on es realitzen esdeveniments festius. Tot això es duu a terme en coordinació amb la regidoria de Mobilitat i l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, amb especial atenció a la Romeria dels Canyes. En matèria de seguretat la setmana de festes s'intensificaran els controls d'alcohol, drogues i velocitat.

A més, igual que l'edició anterior, enguany s'implementa el Servei Preventiu de Control d'Espectacles i Activitats, format per dos oficials i quatre agents, sota la coordinació d'un intendent de la Policia Local. La seua funció serà garantir el compliment d'autoritzacions, horaris i normatives de consum en esdeveniments, amb suport d'altres serveis.

D'altra banda, s'establiran Punts de Presència Policial (PPP) en diverses ubicacions estratègiques de la ciutat. Aquests emplaçaments comptaran amb presència policial fixa amb l'objectiu de reforçar la prevenció, la vigilància, el servei d'informació ciutadana i la participació en els actes programats. Els punts assignats són Rei Don Jaime/Colón, Porta del Sol (Major/Colón), plaça María Agustina, *REFEYME durant els dies de concerts, Plaza *Na *Violant i Germans Bou/*Lagasca en horari nocturn.

Desplegament del Cos de Bombers

El cos de Bombers municipals també durà a terme un desplegament especial durant els dies de la festivitat de la Magdalena, realitzant quasi 200 serveis per a garantir la seguretat en els diferents actes programats. A més, s'han elaborat detallats plans d'emergència per als esdeveniments amb gran afluència de públic, prestant especial atenció a aquells relacionats amb espectacles pirotècnics.

Un dels operatius més rellevants tindrà lloc el diumenge 23, durant la Romeria, quan els bombers estaran estratègicament situats en zones forestals de risc. Així mateix, el dimarts 25 es reforçarà la presència del cos amb motiu de la *Nit Màgica. Cal destacar que s'establirà un Lloc de Comandament de Bombers en els esdeveniments amb major concentració d'assistents, amb especial èmfasi en els actes pirotècnics, la Romeria i els pregons.

Dispositiu reforçat

Les festes de la Magdalena comptaran amb un dispositiu sanitari reforçat i únic en la Comunitat Valenciana, gràcies a la coordinació entre l'Ajuntament de Castelló, el Servei de Bombers, la Policia Local, la Policia Nacional, la Guàrdia Civil, el Departament de Salut de Castelló i el Servei d'Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana.

En concret, des de la regidoria de Seguretat i Emergències s'ha organitzat un ampli desplegament sanitari, incrementant la seua capacitat operativa amb un total de 36 vehicles, quatre més que l'any anterior. Entre els recursos disponibles s'inclouen ambulàncies, Vehicles d'Intervenció Ràpida i Coordinació (VIR), unitats de logística, quads de rescat, motos sanitàries de proximitat i suport, a més de dos hospitals de campanya i tres infermeries mòbils.

Pujar