VÍDEO | Un aventurer porta Borriana al pic més alt de l'Hemisferi Sud
El deportista de Borriana Ramon Peris ha aconseguit una nova gesta portant el nom de la seua ciutat fins a el cim més alt de tot l’Hemisferi Sud i de tota Amèrica.
Així, aquest experimentat escalador ha arribat fins al cim de l'Aconcagua, a la impressionant altitud de 6.962 metres sobre el nivell de la mar, el sostre mateix dels Andes.
Després de deu dies de dura expedició ha aconseguit coronar aquest complicat cim argentí i ho ha fet en el seu primer i únic intent en aquesta autèntica aventura.
Durant l’expedició, que va seguir l’itinerari previst al 100%, van afrontar jornades de fins a 8 hores d’ascens, travessant punts clau com Niu de Còndors (5.550 m), Berlín (6.000 m) i finalment el cim de l’Aconcagua, on va desplegar la bandera turística de Borriana i la dels Amics del Clot de la Mare de Déu per portar fins al més alt del món "l’orgull borrianer", com explica des del mateix cim americà.
Una gesta que se suma a moltes altres, com l’ascens al volcà Chimborazo a l’Equador, on també va estar acompanyat de la bandera borrianenca o la seua recent Volta a Espanya per una bona causa.