elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

La Seu Universitària de la Nucia acull la XVII Jornada d’Onomàstica de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua

La Seu Universitària de la Nucia acull la XVII Jornada d’Onomàstica de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua
    MÉS FOTOS
    La Seu Universitària de la Nucia acull la XVII Jornada d’Onomàstica de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua - (foto 2)

    La Seu Universitària de la Nucia acollirà demà divendres 14 de març, a les 16 hores, l’obertura i la primera jornada de la XVII Jornada d’Onomàstica de l’AVL (Acadèmia Valenciana de la Llengua) amb l’assistència de Verónica Cantó, presidenta de l’AVL. En aquesta edició, la jornada té com a títol «Onomàstica i repoblació. Toponímia i antroponímia de la Marina» i continuarà el dissabte 15 de març a Tàrbena.

    L’objectiu d’aquesta jornada és aprofundir sobre com els processos de repoblació històrics van influir en els noms de llocs i de persones, fins i tot en la gastronomia a la Marina Baixa, especialment amb els repobladors mallorquins.

    Organitzada per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, la jornada compta amb la col·laboració de la Seu Universitària de la Nucia de la UA, els Ajuntaments de Tàrbena i la Nucia i el Centre d’Estudis de Repoblació Mallorquina.

    La primera jornada, demà divendres, començarà amb una ponència de Vicent Terol sobre la influència balear en la repoblació del «Regne de València». La vesprada continuarà amb diferents intervencions centrades en l’onomàstica de la comarca de la Marina, amb Robert Pocklington, que parlarà sobre les etimologies àrabs, i les intervencions de Josep Andrés i Joan Ivars, sobre els moviments migratoris i la toponímia de Pedreguer i Parcent (Marina Alta) el segle XVII. A més, la tècnica d’onomàstica de l’AVL, Maite Mollà, presentarà les novetats de la institució en l’àmbit onomàstic. Ramón Ferrer i Emili Casanova dissertaran sobre la influència en l’antroponímia valenciana dels moviments migratoris posteriors a l’expulsió dels moriscos. El primer dia conclourà amb les intervencions de Maribel Guardiola, que destacarà la importància de la toponímia en les llegendes de la Marina; i de Xavier Llorca, que tractarà la tradició toponímica de la Marina i els nous processos poblacionals.

    La segona jornada, dissabte 15 de març, es desenvoluparà a la Casa de Cultura de Tàrbena.

    Pujar